• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403080201539
  • خبرنگار : 71628

آستین تحقیق درباره کارمند پنتاگون به‌ظن افشای اسناد محرمانه درباره ایران را رد کرد

آستین تحقیق درباره کارمند پنتاگون به‌ظن افشای اسناد محرمانه درباره ایران را رد کرد

وزیر دفاع آمریکا به جزئیاتی درباره تحقیقات پیرامون افشای ۲ سند اطلاعاتی محرمانه واشنگتن درباره تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا،‌ «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که از هیچ یک از کارمندان وزارت دفاع این کشور درباره اسناد محرمانه منتشر شده مرتبط با درگیری‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی تحقیقات به عمل نمی‌آید.

پیشتر، پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس در گزارشی به انتشار ۲ سند اطلاعاتی محرمانه آمریکایی و نگرانی مقامات این کشور درباره چگونگی لو رفتن آن‌ها اشاره کرد.

آکسیوس در گزارش خود اسناد فاش شده را به تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی پیرامون حمله احتمالی این رژیم به ایران ربط داد و نوشت: «اسناد فاش شده، حاکی جزئیاتی از فعالیت‌های نظامی اسرائیل در واکنش به حمله اول اکتبر ایران است.»

با این وجود، با توجه به اسناد فاش شده که به ادعای آکسیوس از درون ساختار امنیتی آمریکا فاش شده‌اند، گزارش آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نگاشته شده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، اطلاعات فاش شده، جزئیات رزمایش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی را فاش کرده است و در صورت «تأیید» شدن صحت آن، حاکی از «بررسی دقیق تحرکات اسرائیل توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی» است.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شده بود «آرین طباطبایی» کارمند ارشد در دفتر وزیر دفاع آمریکا مظنون به افشای اسناد محرمانه مرتبط با ایران است. این مقام پنتاگون گفت کارمند مظنون به‌عنوان مدیر دفتر دستیار وزیر دفاع برای عملیات ویژه فعالیت می‌کند.

اما «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر مظنون شدن یکی از کارکنان ارشد پنتاگون، در پشت افشای برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای حمله ادعایی علیه ایران را تکذیب کرد.

او در ادامه گفت: کارمند مظنون دارای مجوزی است که به او امکان دسترسی به اطلاعات بسیار محرمانه را می‌دهد.

شبکه سی‌جی‌تی‌ان با انتشار بخشی دیگر از اظهارات آستین، نوشت که او گفته شواهدی درباره حضور نظامیان کره شمالی در روسیه وجود دارد.

سرویس‌ اطلاعاتی کره جنوبی، جمعه گذشته، گزارش داد که پیونگ‌یانگ هزار و ۵۰۰ نفر از نظامیان نیروهای ویژه خود را برای تعلیم نظامی و سازگاری با محیط به پایگاه‌های نظامی شرق روسیه فرستاده و آن‌ها، احتمالا، برای نبرد در اوکراین اعزام خواهند شد.

پنج‌شنبه گذشته نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین کره شمالی را به آماده کردن ۱۰ هزار نیروی نظامی برای کمک به مسکو متهم کرد.

اگرچه، «مارک روته» دبیرکل ناتو، گفته بود که فعلا، هیچ شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

آستین پیشتر گفته بود که نمی‌تواند گزارش‌ها در این باره را تایید کند و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha