• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080201408
  • خبرنگار : 50121

فرماندار اردستان خبر داد:

۶۰ درصد از اقتصاد اردستان بر محور کشاورزی است

۶۰ درصد از اقتصاد اردستان بر محور کشاورزی است

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرستان اردستان با اشاره به آغاز برگزاری سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان در اردستان، گفت: حدود ۶۰ درصد از اقتصاد این شهرستان بر محور کشاورزی و دامپروری است و این مقدار به نوبه خود با توجه به وسعت زیاد شهرستان حائز اهمیت بوده است.

علیرضا فرحبخش امروز چهارشنبه دوم آبان در جلسه توجیهی اعضای سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان اردستان، اظهار کرد: در روز ۱۲ آبان سال جاری همزمان در کشور پنجمین دوره سرشماری بخش کشاورزی در شهرستان اردستان اجرا می‌شود که در این طرح شش مامور جهاد طی ۴۵ روز کاری فشرده به مناطق شهرستان اعزام و طرح سرشماری کشاورزی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی پس از سرشماری نفوس و مسکن دومین سرشماری بزرگ کشور است، افزود: در این سرشماری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی شامل پرورش محصولات سالانه نظیر گندم، جو، ذرت و …، پرورش محصولات دائمی، پرورش گاو و گوساله، گوسفند و بره و...، کشت محصولات گلخانه‌ای و دیگر محصولات و فعالیت‌های مربوط به کشاورزی از بهره‌برداران گردآوری می‌شود.

فرماندار اردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه کشاورزی شهرستان اردستان بیان کرد: حدود ۶۰ درصد از اقتصاد این شهرستان بر محور کشاورزی و دامپروری است و این مقدار به نوبه خود با توجه به وسعت زیاد شهرستان حائز اهمیت بوده است.

فرحبخش گفت: شهرستان اردستان در بسیاری از بخش های کشاورزی مانند پرورش مرغ گوشتی، تولید تخم‌مرغ، زعفران، تولید گندم و جو و پسته رتبه‌های برتر استان را در اختیار دارد و از این رو سرشماری کشاورزی در این شهرستان می تواند بسیار با اهمیت باشد.

۷۰ درصد از کشاورزی و دامپروری اردستان در مناطق روستایی قرار دارد

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی هیچ ارتباطی با قطع یارانه، مالیات و سایر موضوعات ندارد و تمامی اطلاعات بهره‌برداران محرمانه است. از مردم شهرستان می خواهیم که در این طرح حتما مشارکت داشته باشند و به سوالات ماموران جواب دهند.

فرحبخش بر لزوم جلسات توجهی ویژه دهیاران و بهره‌برداران کشاورزی در مناطق روستایی تاکید و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از کشاورزی و دامپروری شهرستان اردستان در مناطق روستایی قرار دارد و باتوجه به وسعت شهرستان و داشتن مزارع کشاورزی مختلف، نیاز است بخشداران و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به برگزاری و همکاری مطلوب این مهم، اقدامات لازم را از هم اکنون انجام دهند.

وی آمارگیران سرشماری کشاورزی را نمایندگان دولت خطاب کرد و یادآوری کرد: انتظار داریم با رفتار، پوشش مناسب و احترام به بهره‌برداران مراجعه کنید و اطلاعات و آمار دقیقی از جامعه آماری جمع آوری شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha