• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080201370
  • خبرنگار : 71496

وزارت بهداشت غزه از جهان خواست برای شهدا کفن بفرستند

وزارت بهداشت غزه از جهان خواست برای شهدا کفن بفرستند

وزارت بهداشت غزه ضمن انتقاد از جامعه جهانی به دلیل شکستش در حمایت از فلسطینی‌ها و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی، تاکید کرد که دیگر کفنی برای اجساد شهدا ندارد.

به گزارش ایسنا، مسؤول وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «الجزیره» اظهار کرد: اقداماتی که رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه انجام می‌دهد، یک جنایت جنگی تمام عیار است.

این مسؤول فلسطینی گفت: رژیم اشغالگر بیش از ۲۰۰۰ تن از کادر پزشکی نوار غزه را به قتل رساند و بیمارستان‌ها را هدف اصلی طرح خود برای کوچاندن ساکنان از شمال نوار غزه قرار داد.

او افزود: رژیم اشغالگر به کوچاندن فلسطینی‌ها در شمال نوار غزه و محاصره بیمارستان‌ها و ممانعت از انتقال دارو، غذا و آب به این منطقه ادامه می‌دهد.

این منبع تاکید کرد: اگر این جنایات در سایه سکوت جامعه جهانی ادامه یابد، بیمارستان‌ها به گورهایی دسته‌جمعی تبدیل خواهند شد.

او همچنین تصریح کرد: ما دیگر برای شهدایمان کفن نداریم.

این مسؤول فلسطینی در ادامه گفت: از جهانی که  در حفاظت و تامین پناهگاه برای مردم ما شکست خورد و نتوانست غذا و دارو را وارد کند، می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای ارسال کفن برای پوشاندن اجساد شهدا در پیش بگیرد.

دکتر منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه، از کشورهای عربی درخواست کرد که کفن‌های شهدا را به بیمارستان‌های شمال غزه بفرستند و تاکید کرد که کفن‌هایی که قبلا ارسال شده بود تمام شده است.

البرش در مصاحبه با الجزیره گفت: اشغالگران بیمارستان ها را محاصره می‌کنند و پزشکان را با خشونت و بی‌رحمی می‌کشند. در واقع، آنچه ارتش اشغالگر در شمال نوار غزه انجام می‌دهد جنایات جنگی است.

وی با بیان اینکه ارتش اشغالگر بیش از هزار پرسنل پزشکی را کشته و 310 نفر را در نوار غزه دستگیر کرده است، تاکید کرد: اشغالگران برای نوزدهمین روز متوالی بیمارستان‌های شمال غزه را محاصره کرده و از ارسال دارو، سوخت، غذا و آب توسط صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: پزشکان و بیماران نمی‌توانند یک لقمه نان یا یک نوشیدنی آب در بیمارستان‌های شمال غزه بیابند. به جای اینکه بیمار در بیمارستان درمان شود، شاهد مرگ تدریجی است و در داخل بیمارستان‌ها دفن می‌شود و آنجا را به گور دسته جمعی تبدیل کرده‌اند.

البرش تاکید کرد که قوانین بین‌المللی هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را ممنوع می کند، اما ارتش اشغالگر بیمارستان‌ها را به عنوان بخشی از طرح خود برای کوچ ساکنان از شمال نوار غزه هدف اصلی خود قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha