• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080201225
  • خبرنگار : 50975

آبرسانی به مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری توسط ۹ دستگاه تانکر

آبرسانی به مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری توسط ۹ دستگاه تانکر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی، بهسازی چشمه‌ها، آبشخورهای زیادی در محورهای استان انجام شده و در حال انجام است، گفت: تعداد هفت دستگاه تانکر آبرسان در اختیار اداره‌کل امور عشایر قرار دارد و هم‌اکنون دو دستگاه دیگر نیز از سازمان اخذ و به ناوگان آبرسان عشایری استان اضافه شد.

محمد محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آبرسانی به مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آبرسانی به منطقه بناب و سه‌جوی که منطقه عشایری محروم و صعب‌العبور بوده و عشایر این منطقه مشکل آب آشامیدنی داشتند که با تانکر امکان آبرسانی وجود نداشت، بنابراین با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال آبرسانی به این منطقه در حال انجام و پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پایه‌های پل قلعه درویش در شهرستان اردل بعد از چندین سال با اعتبار دو میلیارد تومان در حال نصب است، گفت: آبرسانی به روستاهای کلگه، شهسوار و دره گرم، اسمان نیر در شهرستان لردگان بخش منج که بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار با ۹۰ درصد پیشرفت فیریکی در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسیده و عشایر روستاهای لردگان با اجرای خط انتقال آب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخودار خواهند شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی، بهسازی چشمه‌ها، آبشخورهای زیادی در محورهای استان انجام شده و در حال انجام است، بیان کرد: تعداد هفت دستگاه تانکر آبرسان در اختیار اداره‌کل امور عشایر قرار دارد و هم‌اکنون دو دستگاه دیگر نیز از سازمان اخذ و به ناوگان آبرسان عشایری استان اضافه شد.

محمودی در خصوص آبرسانی سیار به مناطق عشایری، اضافه کرد: مناطق عشایری به دلیل پراکندگی و صعب‌العبور بودن، امکان انتقال آب پایدار روجود ندارد، بنابراین آب آشامیدنی دام و انسان از طریق ماشین‌ها و تانکرهای آبرسان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۵۰ درصد عشایر استان در مناطق قشلاقی خوزستان حضور پیدا می‌کنند و معمولاً تا اوایل اردیبهشت سال آینده حضور دارند، تصریح کرد: ارائه خدمات به عشایر آن منطقه با مشکلات و نارسایی‌هایی مواجه است، در راستای ارائه خدمات به عشایر استان که در منطقه خوزستان قشلاق را می‌گذرانند، تانکرهای آبرسان به کمک ناوگان آبرسانی در خوزستان منتقل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha