• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080201205
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مشاور رییس جهاد دانشگاهی خبر داد

امکان میزبانی پارک علم‌وفناوری جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استانی

امکان میزبانی پارک علم‌وفناوری جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استانی

ایسنا/مرکزی مشاور رییس جهاد دانشگاهی در امور تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: در پارک علم و فناوری البرز می توانیم یا شرایط ویژه، میزبان شرکت هایی باشیم که مراحل رشد را در استان طی کرده و به هر دلیلی ادامه یا توسعه فعالیت آنها در استان مقدور نیست.

مسعود ابراهیمی روز گذشته، اول آبان، در بازدید از پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه یکی از اهداف این بازدید استفاده از تجارب پارک علم و فناوری استان است، افزود: جهاد دانشگاهی متولی سه پارک علم و فناوری و ۷۰ مرکز رشد و نوآوری در سطح کشور است که بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت فناور در این مراکز فعال هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلایل مختلفی همچون مسائل زیرساختی، دسترسی به بازار و ... فرصت رشد برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در استان ها محدود است به همین جهت در پارک علم و فناوری البرز می توانیم یا شرایط ویژه، میزبان شرکت هایی باشیم که مراحل رشد را در استان طی کرده و به هر دلیلی ادامه یا توسعه فعالیت آنها در استان مقدور نیست.

ابراهیمی اظهار کرد: امکان ایجاد زمینه همکاری واحدهای فناور استان با فناورانی که در پارک های علم و فناوری جهاد دانشگاهی فعال هستند و فعالیت آنها در زنجیره فعالیت فناوران استان است، وجود دارد.

وی با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی به فعالیت در عرصه‌های بین المللی گفت: مقدماتی در این خصوص برای مثال در حوزه کشورهای عضو سی آی اس، عمان، سوریه، امارات و ... فراهم شده و امکانات و شرکایی در این کشورها داریم که بر این اساس می توانیم با شرکت های فناور فعال در پارک‌ استان که تمایل به فعالیت در این کشورها دارند خدمات ارائه کنیم. سبد کشورهایی که می توانیم با آنها همکاری کنیم در حال توسعه است و می توانیم به شرکت های فناور استانی در این رابطه کمک کنیم.

مرادی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز در این دیدار اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان مرکزی از سال ۸۱ آغاز بکار کرده و جزو پارک های شاخص و خوب کشور است.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر بیشترین تعاملات بین این پارک و جهاد دانشگاهی صورت گرفته افزود: پارک علم و فناوری استان به همکاری با نهادهای داشگاهی استان توجه ویژه ای دارد و  استمرار همکاری بین پارک و جهاد دانشگاهی استان برکاتی برای هر دو طرف خواهد داشت.

مرادی اظهار کرد: پارک استان مرکزی رتبه یک جهش شرکت های دانش بنیان در کشور را از آن خود کرده است. ۲۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان به صورت رشد و پیش رشد و پسارشد در این مجموعه فعال هستند و در سال های اخیر رشد خوبی در حوزه فعالیت این واحدها صورت گرفته است.  

وی افزود: در سال های اخیر در حوزه صنایع نرم نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شرکت های موفقی در این حوزه در پارک مسقر هستند که برخی از آنها در عرصه بین الملل نیز فعالیت می کنند.

مرادی گفت: سعی شده است که شرکت های یاد شده را در زمینه های مختلف رشد داده و سبد استان را در این عرصه تکمیل‌تر کنیم چراکه استان مرکزی بسیار پرظرفیت است.

وی با بیان اینکه گردش مالی سال گذشته حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده، نزدیک به یک همت فروش محصولات و خدمات و حدود ۲۰ میلیون دلار فروش محصول صادراتی انجام شده و ۱۵۰ محصول تجاری سازی شده است، افزود: ۲۴۰۰ نفر در واحدهای مرکز رشد و پارک و پسارشد فعال هستند.

مرادی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلفی در سال گذشته افزود: این رویدادها مورد استقبال خوبی قرار گرفت و سعی می کنیم هر دو هفته یک رویداد را برنامه ریزی و اجرا کنیم. ارتباط خوبی نیز با بنیاد نخبگان برقرار شده و بازدیدهای خوبی توسط این بنیاد در این مجموعه رقم خورده است.

وی افزود: مرکز دانش آموزی پارک علم و فناوری استان در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و سه سال مطالعات آن به درازا کشید. در این خصوص یک مدل بومی سازی شد تا بر اساس آن پرورش استعداد و خلاقیت دانش آموزان محقق شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های موجود در استان دانش بنیان هستند ولی یا آگاهی از روش های ورود به لیست اینگونه شرکت ها را ندارند یا تمایلی برای اینکار ندارند، گفت: در این رابطه دفتری راه‌اندازی شد که خدمات رایگانی را در راستای سوق دادن این شرکت ها به سمت استفاده از خدمات پارک و قرار گرفتن آنها در زمره شرکت های دانش بنیان انجام می دهد تا در نهایت زیست بوم پارک تکمیل تر شود .

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان مرکزی، کل اعتبارات مالی پارک استان را حدود ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این رقم عملا رقم ناچیزی است به همین دلیل سعی شده از محل های دیگر تامین منابع صورت گیرد که سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع بنیاد علوی و بنیاد برکت برای حمایت از شرکت ها استفاده و دسترسی کسب و کارهای موجود به منابع تسهیل شد.

محسن مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه های امضا شده با استانداری، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان، تعاملات خوبی بین پارک و جهاد دانشگاهی شکل گرفته و اقدامات تعاملی خوب بین این دو نهاد انجام شده و همکاری های خوبی بین این دو مرکز وجود دارد .

وی افزود: درخصوص پارک علوم و فناوری نرم و مرکز رشد محلات نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفته ولی در این حوزه ها مواردی وجود دارد که باید رفع و درخصوص برخی جزئیات اقداماتی انجام شود تا بتوانیم همکاری های مشترکی با پارک علم و فناوری داشته باشیم و در نهایت با توجه به ایده های موجود، بسته ای آماده شود تا بتوان آنرا در استان اجرایی کرد.

مشاور رییس جهاد دانشگاهی در امور تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و همراهان از بخش های مختلف پارک علم و فناوری استان مرکزی بازدید کردند.

امکان میزبانی پارک علم‌وفناوری جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استانی

امکان میزبانی پارک علم‌وفناوری جهاددانشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha