• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080201137
  • خبرنگار : 50225

عضو شورای شهر:

صنایع آلاینده از سال ۹۶ تاکنون عوارض آلایندگی اهواز را پرداخت نکرده‌اند

صنایع آلاینده از سال ۹۶ تاکنون عوارض آلایندگی اهواز را پرداخت نکرده‌اند
آلودگی هوای اهواز

ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه عوارض آلایندگی از سال ۹۶ تاکنون از سوی شرکت‌ها و صنایع آلاینده هنوز به شهرداری اهواز پرداخت نشده است، گفت: اگر این مبالغ پرداخت نشود اجرای همه پروژه‌های عمرانی دچار مشکل می‌شود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت پرداخت عوارض آلایندگی شرکت‌های آلاینده مستقر در اهواز اظهار کرد: در قانون جدید، تنها صنایع و شرکت‌های آلاینده شامل عوارض آلایندگی نمی‌شوند و حتی مجموعه‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی که مسائل زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند هم مشمول عوارض آلایندگی شده‌اند.  

وی افزود: بر اساس پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، ۲۷۰ شرکت آلاینده در اهواز شناسایی شده است. به تازگی برخی مجموعه‌های نیشکر و آبفا هم از نظر آلوده کردن آب، آلاینده معرفی شده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: این شرکت‌ها به اداره‌کل امور مالیاتی خوزستان معرفی می‌شوند و این اداره‌کل باید عوارض آلایندگی را از آن‌ها دریافت و به شهرداری‌ها پرداخت کند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع عوارض آلایندگی در اجرای پروژه‌های عمرانی و پیشرفت شهر بیان کرد: مطالبات عوارض آلایندگی از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ پرداخت شد اما مطالبات از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ هنوز پرداخت نشده است و باید هر چه سریعتر در این زمینه فکری شود.

محمودی تصریح کرد: مطالبات عوارض آلایندگی از سال ۱۴۰۰ تاکنون که بر اساس تغییرات در قوانین ارزش افزوده و میزان آلایندگی، محاسبه شده نیز هنوز پرداخت نشده است و همچنان مشخص نیست کی این عوارض آلایندگی پرداخت شود.

وی افزود: باید توجه شود پرداخت عوارض آلایندگی در کاهش آلودگی در شهر هم تاثیرگذار است؛ گفته می‌شود ۳۵ درصد آلایندگی اهواز مربوط به خودروها است که بخشی از این مشکل به دلیل مسائل ترافیکی است در حالی که با اجرای پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح، میزان راهبندان‌ها و آلودگی‌های ناشی از آن هم کاهش می‌یابد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در حال حاضر وضعیت مالی شهرداری اهواز خوب نیست و اگر این مبالغ پرداخت نشود اجرای همه پروژه‌های عمرانی دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

عوارض آلاینده باعثش کمبودفضای سبز مخصوصا درختکاری اطراف شهر هاو کمود فرهنگ می‌باشد وقتی انسان به فکر خودش نباشد چه میخواهی شود