• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080201115
  • خبرنگار : 50163

با تصویب زمین اراضی لیل آباد:

 ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل‌آباد برای متقاضیان تک واریزی در زنجان تامین شد

 ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل‌آباد برای متقاضیان تک واریزی در زنجان تامین شد

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ۴۵۰۰ نفر از هفت هزار تک واریزی‌ها، هم در اراضی لیل‌آباد تخصیص زمین خواهند شد، گفت: با تصویب زمین اراضی لیل‌آباد، حدود ۳۷۰ هکتار زمین در کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی مشمول اجرای مسکن ملی شد.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با وجود فراز و نشیب‌های فراوان در دو سال گذشته اجرای طرح نهضت ملی مسکن به خوبی جلو رفته است.

وی با بیان اینکه از ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی حمایتی که برای استان زنجان تعیین شده اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است، اظهار کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد بالای ۷۰ درصد است و با وجود مشکلات فنی، تأمین منابع مالی و نیروی انسانی پروژه‌ها با سرعت خوبی در حال اجرا هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با یادآوری اینکه از ۲۷ هزار واحد نیز هفت هزار نفر از متقاضیانی که در سنوات گذشته تک واریزی داشتند به علت  تأمین نشدن زمین امکان اجرای پروژه ساختمانی محقق نشده است، گفت: با تلاش‌های انجام گرفته در اراضی «ثمین ۳» براساس پیامکی که ارسال شده بود ۲۵۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند و زمین تحویل متقاضیان داده می‌شود که به صورت مشارکتی و با اخذ تسهیلات از شبکه بانکی کار ساخت را انجام خواهند داد و خوشبختانه کارهای آماده‌سازی اراضی «ثمین ۳» توسط بنیاد مسکن استان انجام می‌شود.

قزوینیان، با بیان اینکه ۴۵۰۰ نفر از هفت هزار تک واریزی‌ها، هم در اراضی لیل آباد تخصیص زمین خواهند شد، افزود: به خاطر تعیین نوع خاک در هزار هکتاری لیل آباد مشکلاتی وجود داشت و با مطالعاتی که انجام شد و جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شد توانستیم حدود ۳۷۰ هکتار زمین در اراضی لیل آباد را برای اجرای مسکن ملی در زنجان تامین کنیم که این موضوع مهم در کمیته فنی وزارت را و شهرسازی به تصویب رسیده است وپرونده اماده طرح در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

وی افزود: امیدواریم با تصویب زمین در اراضی لیل اباد در شورای عالی معماری و شهرسازی، مقدمات آماده سازی، اجرا، طراحی و انتخاب پیمانکار دراین اراضی آغاز شود و از سال آینده هم زمین‌ها برای ساخت به ۴۵۰۰ نفر از متقاضیان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان به قانون جوانی جمعیت هم تعهد دارد، ادامه داد: بخشی از مشمولان در اراضی لیل آباد و بخشی هم در ثمین سه تخصیص زمین خواهند شد.

قزوینیان،همچنین از تأمین زمین در شهرستان ابهر و قیدار خبر داد و یادآور شد: در شهرستان‌های ابهر و قیدار زمینی آماده شده و کارهای اداری و قانونی پیگیری می‌شود و به مشمولان قانون جوانی جمعیت زمین واگذار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha