• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080201087
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

اعمال قانون برخط اضافه بار توسط سامانه‌های توزین حین حرکت در فارس

اعمال قانون برخط اضافه بار توسط سامانه‌های توزین حین حرکت در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به سامانه‌های هوشمند راهداری و کنترل ترافیک، گفت: خودروهای باری سنگین در صورت بارگیری با وزن غیرمجاز خسارت‌های زیادی به راه ها و به ویژه رویه راه‌ها وارد می‌کنند که کنترل و نظارت بر جلوگیری از این تخلف (اضافه تناژ) علاوه بر گشت‌های مشترک راهداری و پلیس راه از طریق سامانه‌های توزین در حال حرکت انجام می‌گیرد.

محسن عمادی امروز، ۲ آبان‌ماه در نشست راهداری فارس با اعلام مطلب فوق گفت: در صورت تکرار تخلف و تردد خودروهای سنگین با اضافه تناژهای غیرمتعارف علاوه بر جریمه نسبت به غیرفعال کردن کارت هوشمند خودروها اقدام می‌شود تا ایمنی و تردد روان برای همه خودروها و کاربران جاده‌ای اعم از سبک و سنگین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سامانه‌های توزین حین حرکت استان فارس به‌صورت برخط اعمال قانون می‌کنند، در خصوص جانمایی این سامانه ها در استان نیز گفت: ۶ سامانه هوشمند توزین حین حرکت استان در مسیرهای پرتردد خودروهای سنگین شامل محور نورآباد ـ گچساران، جهرم ـ لار و بالعکس، صفاشهر ـ آباده و دشت ارژن ـ کازرون قرار دارند.

عمادی با اشاره به نحوه فعالیت این سامانه‌ها، تصریح کرد: از تیرماه سال جاری ، سامانه‌های توزین حین حرکت، به‌صورت هوشمند و برخط تخلف اضافه تناژ را شناسایی و پس از بررسی و صحت‌سنجی با انتقال اطلاعات متخلف به پلیس راهور برای اعمال قانون اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: با پایش داده‌های سامانه‌های توزین حین حرکت در ۳ ماهه نخست سال جاری ۶۰۰ هزار و ۵۰۰ خودرو سنگین باری پایش و تعداد ۵۹ هزار و ۴۳۵ خودرو با تخلف اضافه تناژ شناسایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه در خصوص استفاده هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.

وی یادآور شد: همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به شکل تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha