• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080200979
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

۱۱ سایت شبکه ۵G در لرستان راه اندازی شده است

۱۱ سایت شبکه ۵G در لرستان راه اندازی شده است

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: تاکنون ۱۱ سایت شبکه ۵G در استان راه‌اندازی شده است.

نبی الله شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بیش از ۳۰ بخش در استان در حال حاضر به شبکه فیبر نوری متصل است.

وی با بیان اینکه ۷۷ نقطه دیگر تا پایان سال به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد، ادامه داد: در حال برنامه ریزی و اقدام برای اتصال ۱۶۰ شعبه بانک به شبکه فیبر نوری هستیم تا زیرساخت های بانکداری الکترونیک به‌عنوان یک کسب و کار نوین در استان بطور کامل فراهم شود.

شمسی‌فر بیان کرد: با تعاملی که با نیروی انتظامی و فراجا صورت گرفته بخش اعظمی از پاسگاه‌های انتظامی استان به شبکه فیبرنوری متصل خوهد شد.

وی اظهار کرد: بزودی برخی سدها که اهمیت استراتژیک دارند به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد تا در بحث کنترل آب و میزان مصرف بتواند به آب منطقه‌ای استان کمک کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با قراردادی که با شهرداری خرم‌آباد منعقد شده است پایش تصویری شهرخرم‌آباد به طور کامل توسط مخابرات صورت می‌گیرد که این اقدام ارزشمند برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از معضلات ترافیکی شهر خرم‌آباد در بافت تاریخی و فرسوده است با تعاملی که با شهرداری خرم آباد انجام می‌شود قصد داریم طرح ترافیک را در شهر خرم آباد اجرایی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه درحال انعقاد قرارداد با تمام شهرداری‌های استان برای پایش تصویری هستیم، بیان کرد: تاکنون متولی پایش تصویری در کشور نیروی انتظامی بوده اما اخیرا در استان به شهرداری‌ها واگذار شده است.

او یادآور شد: برای مدیریت کنترل ترافیک جاده‌ای و نقاط حادثه خیز با همکاری راهداری، در حال تکمیل و راه‌اندازی پایش تصویری جاده‌ای هستیم.

وی با اشاره به توسعه شبکه ۵G در استان افزود: ۱۱سایت در استان اجرایی شده و امیدواریم شبکه ۵G توسعه یابد.

شمسی فر در پاسخ به ارتقا پهنای باند اینترنت در استان گفت: بخشی از پهنای باند اینترنت در اختیار استان است اما بخش بین استانی و اینترنت بین الملل خارج از اختیارات مخابرات بوده و مشکل چندانی در رابطه با پهنای باند اینترنت همراه و ثابت نداریم.

وی با اشاره به نگرانی های مردم نسبت به تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه ادامه داد: گاهی در توسعه شبکه تلفن همراه با مخالفت و مقاومت‌هایی از سوی مردم مواجه هستیم و احساس می‌کنند تشعشعات تلفن همراه مضر است و اجازه توسعه شبکه را نمی‌دهند. این موضوع در نقاطی از شهر خرم‌آباد از جمله منطقه آراسته و خیابان بعثت وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: این موضوع باید اطلاع رسانی شود که تاکنون ثابت نشده تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه مضر است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مخابرات منطقه لرستان آمادگی دارد تا با همکاری مردم، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی شبکه تلفن همراه را در این مناطق توسعه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha