• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080100937
  • خبرنگار : 50187

معاون قوه قضائیه:

هیئت صلح مسجد باید پایگاه حل مشکلات مردم باشد

هیئت صلح مسجد باید پایگاه حل مشکلات مردم باشد

ایسنا/کرمان معاون قوه قضائیه و رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت: هیئت صلح مسجد باید محله را از حیث ارتباطات اجتماعی آباد، گره‌گشایی کند و صدها کار دیگر انجام دهد و پایگاه حل مشکلات مردم باشد تا همیاری اجتماعی بالا برود.

 حجت‌الاسلام هادی صادقی شامگاه اول آبان ماه در مراسم افتتاح هیئت صلح مسجد امام حسین علیه‌السلام خیابان والفجر کرمان اظهار کرد: تشکیل این هیئت در مسجد با اهداف مهدوی و ایجاد صلح مهدوی است تا جامعه امام زمان پسند و مسجد امام زمان پسند ایجاد کنند و چنین جامعه‌ای مودت در آن بیشتر و «اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم» است.

وی افزود: محور هیئت‌های صلح این است نگذارند اختلافات ریشه‌دار شود بنابراین باید اختلافات شعاع مسجد را رصد و زود به داد آنها برسند تا در نتیجه محله کمترین اختلاف را داشته و پرونده قضایی کمتری تشکیل شود.

صادقی با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی باید حول اهل بیت علیهم‌السلام متحد و قوی باشد، بیان کرد: بعد از اقامه فرائض با ارزش‌ترین کار، اصلاح ذات‌البین است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه هیئت صلح مسجد باید امداد اجتماعی را جزء برنامه‌های خود قرار دهد؛ افزود: مشخصه هیئت صلح مسجد امام حسین علیه‌السلام این است محل مراجعه اهالی محله است و می‌تواند محله را تحت پوشش قرار بدهد.

رئیس شورای حل اختلاف کشور اظهار کرد: مسجد همیشه در اسلام محل گشایش مشکلات مردم و تصمیم گیری‌های اجتماعی و حل مسائل آنان بوده و امروز هم باید باشد زیرا مسجد یک پایگاه اجتماعی بزرگ در اسلام است که باید آن را فعال کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ایجاد هیئت صلح این است مهر و محبت و عطوفت و ارتباط اجتماعی مردم با هم بیشتر باشد و پیوندهای اجتماعی از هم گسیخته نشود؛ از طرفی با وجود این هیئت‌ها هزینه دادرسی و طی کردن تشریفات حذف شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مسجد اختلافات حل می‌شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش تعداد صلح‌یاران کشور را بیش از ۱۶ هزار نفر دانست که ۱۲۰۰ نفر در استان کرمان فعال هستند، در ادامه گفت: از دستاوردهای صلح‌یاران می‌توان به به نتایج پویش «به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم» اشاره کرد که طی مدت کمتر از دو ماه از محرم تا اربعین بیش از ۱۱۱ نفر از محکومان به قصاص نفس نجات یافتند و  ۴۰ نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: نزدیک به ۴۰۰۰ نفر نیز در قالب این پویش از زندان نجات یافتند که این‌ به برکت عشق اهل بیت است که هر جا نام ایشان باشد، برکت می‌آورد و امیدواریم هیئت‌های صلح نیز به عشق امام مهدی(عج) کارهای بزرگ انجام بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha