• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080100929
  • خبرنگار : 50618

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران خبر داد

واگذاری اسناد شهرداری‌های مازندران به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان

واگذاری اسناد شهرداری‌های مازندران به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان

ایسنا/مازندران مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران گفت: با توجه به مصوبات قانونی ملی و مصوبه شورای اداری استانداری مازندران، اسناد بایگانی راکد شهرداری‌های استان به اسناد و کتابخانه ملی مازندران واگذار می‌شود.

محمد فوقی سه‌شنبه ۱ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حفظ و نگهداری اسناد شهرداری‌های استان تمامی اسناد و مدارک مکتوب دیداری، شنیداری و الکترونیکی شهرداری مانند پرونده عوارض بقایای سطح شهر، مکاتبات مربوط به پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها ۱۰ سال پس از رای صادره، مکاتبات بودجه عمرانی شهرداری‌ها ۱۰ سال پس از تفریق بودجه، پرونده‌های کمیسیون ماده پنج قانون شهرداری‌ها ۵ سال پس از صدور رای پرونده، انتقال کارگاه‌های مزاحم به خارج از شهر ۱۰ سال پس از تعطیلی، انتقال کارگاه و پرونده‌های کمیسیون ماده ۷۷ پس از ۵ سال از صدور رای، پرونده کمیسیون ماده ۷ باغات و مانند آن که شامل ۲۲ عنوان اسناد راکد با رای شورا و شناسه مجوز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است به سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران واگذار خواهد شد.

این مسئول با بیان این که بخشی از این اسناد امحایی و به منظور سبک‌سازی فضای اداری شهرداری‌ها است، افزود: بخش دیگر، اسناد انتقالی بوده که این آثار مکتوب زوایای دیده نشده تاریخی را بیان می‌کند.

فوقی تصریح کرد: اسناد انتقالی و مکتوب منبعی برای پژوهش در زمینه چگونگی شکل‌گیری هویت نسل آینده، شیوه اداره جامعه و عملکرد شهرداری‌ها به شمار می‌آیند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران حفظ اسناد شهرداری‌ها را حفظ داشته‌های یک ملت دانست و اظهار کرد: اسناد به‌عنوان منابع هویت ملی و فرهنگی هر جامعه ارزش بسیاری دارند و هدیه نسل‌های گذشته به آیندگان، بیانگر شاخص‌های توسعه فرهنگی و فرهیختگی و حافظه تاریخی مردم یک جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از این اسناد با رعایت مقررات و قوانین طبقه‌بندی‌شده در اختیار پژوهشگران، نویسندگان و استادان دانشگاه قرار می‌گیرد استناد به آنها اعتبار بیشتری به پژوهش‌های تاریخی می‌دهد، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به حفظ و نگهداری اسناد سبب از میان رفتن بسیاری از آنها در طول تاریخ و گسست بین نسل‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha