• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403080100905
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه ایلام:

مقاومت مردم مظلوم فلسطین معادلات جهان را تغییر داده است

مقاومت مردم مظلوم فلسطین معادلات جهان را تغییر داده است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: مقاومت مردم مظلوم فلسطین معادلات جهان را تغییر داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز سه شنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۳، در جریان بازدید از از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان ایلام، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ جهان بوده که توجه جهان را به خود جلب کرده است، اظهار کرد: امروز موج انقلاب اسلامی در حرکت رو به جلو قرار دارد، هر چند دشمنان نظام و انقلاب، در تلاش هستند که با تهدید و تحریم و ایجاد مشکلات اقتصادی حرکت رو به جلوی انقلاب را کاهش دهند، اما امروز ایران اسلامی الگوی آزادیخواهی، عدالت طلبی، دفاع از مظلوم و کرامت انسانی در جهان است.

وی گفت: دشمنانان انقلاب و نظام اسلامی از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب در تلاش بودند که نگذارند جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو در جهان مطرح شود و بر این اساس تعریف‌های متعددی از اسلام با بدعت‌های آشکار ارائه کردند اما انقلاب اسلامی امروز معرف اسلامی واقعی و ناب محمدی(ص) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به طور قطع تاثیر خود را در تسریع در ظهور خواهد گذاشت، افزود: سرزمین فلسطین منشاء تحولات جهانی خواهد بود، امروز مرزبندی‌ها با ایستادگی و مقاومت جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه و لبنان و جبهه کفر با جنایت و نسل کشی در جهان شکل گرفته است، امروز مظلومان فلسطین امیدوارتر از قبل شده‌اند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه در تاریخ کشورهای عربی بی‌نظیر است و با وجود همه فشارها، تهدیدها و جنگ و جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل، ایستاده‌اند و با مقاومت آنان امروز معادلات جهان تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه ایمان و روحیه معنوی در دوران دفاع مقدس با وجود کمبود تجیهزات نظامی در مقابل دشمنان عامل پیروزی در برابر رژیم بعث بود، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار دفاعی و نظامی قرار دارد و آینده و افق جهان یک افق روشن با ظهور مصلح جهانی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: توسعه فرهنگ مهدویت و اقامه نماز در جامعه، نیازمند حرکت جدی فرهنگی به ویژه در بین نسل جوان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر توجه و تمرکز فعالیت‌های بنیاد مهدویت در راستای رونق مساجد و محلات، ابراز کرد: تاثیرگزاری در برنامه‌های آموزشی جای کار بیشتری دارد و بایستی با برگزاری و اجرای برنامه‌های جذاب، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه را بیش از گذشته فراهم کرد.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره آموزشی مهدویت در استان، ابراز کرد: سنت الهی بر اساس علل و عوامل دنیایی و ظرفیت جامعه انسانی است و جامعه انسانی اگر به این بلوغ برسد و مردم پذیرای مصلح و ظهور منجی عالم بشریت باشند، به طور قطع در ظهور تسریع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha