• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080100691
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تاکید کرد

لزوم شفافیت در نحوه توزیع اعتبارات ورزشی استان

لزوم شفافیت در نحوه توزیع اعتبارات ورزشی استان

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر ضرورت شفافیت در نحوه توزیع اعتبارات ورزشی در این استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (اول آبان) همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، در دیدار با مدیرکل، معاونین و کارکنان ستادی اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان بر لزوم توجه بیش از پیش به ورزش در این استان تاکید و اظهار کرد: ظرفیت استان سمنان در حوزه ورزش بسیار بالاتر از شرایط فعلی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید ۲۵۳ شهید ورزشکار استان، به طرح روایتی از امام جعفر صادق(ع) پرداخت و گفت: حضرت صادق(ع) فرمود هرکس در کار خودش با دیگران رِفق و مدارا کند، به آنچه می‌خواهد دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: بدون تردید روایات ائمه معصومین علیهم السلام در بخش‌ها و موضوعات مختلف نظیر مباحث مدیریتی قابل استفاده است که یکی از نمونه‌های آن رفق و مدارا با دیگران است.

امام جمعه سمنان گفت: ورزش باید در تمام رده‌های سنی مورد توجه قرار گیرد چراکه تامین زیرساخت‌های لازم برای ورزشکاران و توسعه اماکن ورزشی نقش مهمی در کاهش بزه ها و آسیب‌های اجتماعی دارد. ورزش از آنجا که سبب پویایی و نشاط روح و روان انسان می‌شود، بر سایر رشته‌ها نیز تاثیر می‌گذارد لذا می‌بینیم افرادی که در کنار شغل و حرفه خود به ورزش نیز توجه می‌کنند، افرادی بانشاط و موفق هستند.

مطیعی با اشاره به توانمندی های استان در بخش های مختلف افزود: ظرفیت استان سمنان در حوزه ورزش بسیار بالاتر از شرایط فعلی است که یکی از راه‌های فعالسازی آن، توجه به استعدادیابی با استفاده از مربیان ورزش مدارس است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ورزش‌هایی نظیر کشتی یا ورزش باستانی و پهلوانی در استان سمنان از استعدادهای ویژه‌ای برخوردارند و خوشبختانه شاهد حضور پررنگ جوانان در این رشته‌ها نیز هستیم.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در نقاط مختلف استان سمنان را یکی از دغدغه‌های مردم است اظهار کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی، باید از ظرفیت‌های مردمی نیز برای تکمیل آن‌ها استفاده شود. طولانی شدن این پروژه‌ها سبب استهلاک و فرسایش تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده می‌شود لذا تکمیل این پروژه‌ها باید متناسب با اولویت ها در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان به موضوع «شفافیت» بویژه شفافیت در مخارج و منابع مالی توجه ویژه‌ای داشته باشند، گاهی مردم سؤال می‌کنند بودجه‌های ورزشی در استان چگونه و در کجا هزینه می‌شوند؟ البته خدای نکرده مردم نمی‌گویند کسی آن را برده یا خورده است اما نحوه و شاخص‌های توزیع اعتبارات ورزشی در استان باید برای مردم بیان شود تا رضایتمندی مردم نسبت به ورزش را به دنبال داشته باشد.

مطیعی بر لزوم تجلیل شایسته از مدال آوران تاکید و خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که مدال‌آور هستند و یا افتخارآفرینی می‌کنند باید تکریم شوند، اینکه صرفا از آنها تشکر شود و با آنها خداحافظی کنیم کافی نیست! اگر می‌توانیم زمینه اشتغال یا گره‌گشایی از ورزشکاری را در حد مقدورات فراهم کنیم، باید آن را انجام دهیم. 

وی اضافه کرد: تکریم ورزشکاران صرفا به معنای پول دادن یا هدیه دادن نیست، بلکه اطلاع یافتن از شرایط آنها و دیدار با آنها یک نوع تکریم محسوب می‌شود که البته نمونه‌های آن نیز انجام شده اما کافی نیست چراکه تکریم ورزشکاران باعث تکثیر آنها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در ورزش و جوانان، توجه به مسائل فرهنگی است که در این خصوص می‌توان از ظرفیت مربیان و داوران مجرّب و متعهد استفاده کرد افزود: باید مربیان و داوران استان نیز که با هزینه‌های فراوان به درجات عالی ورزشی دست یافته‌اند، مشمول تکریم و تشویق شوند و زمینه اِزدیاد آنها را نیز فراهم کنیم. 

وی به الگوبرداری از ورزشکاران اشاره و تصریح کرد: وقتی از فرهنگ در ورزش صحبت می‌کنیم، صرفا به معنای حضور ورزشکاران در مساجد یا محافل مذهبی نیست بلکه حفظ آداب اجتماعی و اخلاق نیکو را نیز شامل می‌شود. همچنین یکی از مکان‌های جذب جوانان به سمت ورزش، پایگاه های بسیج و مساجد هستند که باید از این ظرفیت نیز برای توسعه ورزش در استان استفاده کرد.

حجت الاسلام مطیعی اظهار کرد: حرکت ورزشکاران در میادین ورزشی بین‌المللی در ادای سجده شکر یا خودداری از نوشیدن آب در ماه مبارک رمضان و اقامه نماز، اقدامات ترویجی و تبلیغی بسیار ارزشمندی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه دنیا می‌بیند یک قهرمانِ ایرانی زیر پرچم جمهوری اسلامی از بنیان اعتقادی عمیقی برخوردار است.

وی در بخش دیگری به حمایت ورزشکاران از آرمان فلسطین پرداخت و خاطرنشان کرد: تقدیم مدال‌ توسط ورزشکاران به شهدای مظلوم غزه، اقدام ارزشمندی است که باید از آنها تشکر کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha