• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080100663
  • خبرنگار : 71938

در نشست سفرای کشورهای اسلامی با نمایندگان مجلس

قالیباف: رژیم صهیونیستی در مقابل هیچ نهادی پاسخگو نیست

قالیباف: رژیم صهیونیستی در مقابل هیچ نهادی پاسخگو نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی منطقه را به خاک و خون کشانده است و در پرتوی حمایت برخی کشورها به قصد تغییر ژئوپولوتیک منطقه خون ریزی می‌کند و در مقابل هیچ نهادی نیز پاسخگو نیست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز سه شنبه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با جمعی از سفرای کشورهای اسلامی اظهار کرد: سفرای کشورهای اسلامی، سفرای محترم و روسای نمایندگیهای کشورهای اسلامی در تهران از اینکه فرصتی شد که در این نشست حضور داشته باشم خرسندم. تشریف فرمایی شما به مجلس شورای اسلامی را خیر مقدم عرض می‌کنم. شرایط حساس و پویایی تحولات منطقه، بر اهمیت برگزاری چنین جلسانی افزوده است. امیدوارم که نتیجه این هم اندیشی انتقال پیام وحدت جهان اسلام در مقابل رژیم خبیث، اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی باشد. وظیفه شما به عنوان سفیران و فرستادگان کشورهای اسلامی از این جهت خطیر و با اهمیت است که می‌توانید با انعکاس عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از مبارزان و مجاهدین سلحشور در غزه، لبنان، یمن و سراسر جغرافیای کشورهای اسلامی دولت های خود را بیش از پیش در حمایت از مظلومان، محکومیت اشغالگری و آزادی سرزمین های اشغالی ترغیب نمایید.

وی ادامه داد: هرچند اکنون همه آزادی خواهان و وجدان‌های بیدار، جهان از هر دین و ملیتی و با هر جایگاهی فریاد نفی استعمار و اشغال برآورده‌اند، اما کشورهای اسلامی که در بطن حوادث و اتفاقات منطقه هستند و درد جنایات رژیم سفاک و گرگ صفت صهیونیستی را بر تن، برادران، خواهران و فرزندان خود احساس می کنند باید تصویرگر و تحلیلگر درست این وقایع باشند و حمایتی قویتر و صدایی رساتری از دیگران در تحریم و مبارزه با اشغالگران داشته باشند.

وی افزود: ما و همه جهانیان شاهد هستند که رژیم نامشروع صهیونیستی چگونه منطقه را به جنگ و آشوب کشانده و بدون توجه به قواعد و اصول بین المللی شناخته شده، کودک زن مرد پیر و جوان را شهید و مجروح کرده و موجب آوارگی مردم مقاوم غزه شده است. این باند جنایتکار در پرتو حمایت اربایان خود، بدون اینکه ابایی از نقض حقوق بین الملل و کشتار غیر نظامیان داشته باشند به قصد تغییر ژئوپولتیک منطقه به نفع خود و غارت کشورهای منطقه همه روزه خون بیگناهان را به زمین می ریزد و در مقابل هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیست. این رژیم در ماه‌های اخیر و بعد از اینکه در میدان جنگ نتوانسته است به هدف خود دست یابد، به ترور ناجوانمردانه ی رهبران گروه های مقاومت روی آورده است تا از این طریق و با این دستاوردسازی‌ها، افکار عمومی داخل و خارج را متقاعد کند که با تداوم جنگ بقای خود را تضمین می کند. اما سابقه مقاومت به همه نشان داده است این شهادت ها نه تنها خللی در اراده پولادین گروه ها دولتها و ملتهای مبارز منطقه برای ادامه راه رهبرانشان ایجاد نمی‌کند بلکه رهبران دیگری با همان روحیه مبارزه و جهاد برای به فعلیت رساندن آرمان مقدس آزادی قیام کرده اند و هزاران نوجوان و جوان نیز با مشاهده مجاهدت رهبران مقاومت برای یاری مبارزان، میدان به با خواسته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همگی شاهد بودیم که بعد از به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به یاری خداوند متعال عملیات های سربازان مقاومت با قدرت بیشتری در حال انجام است، عنوان کرد: در صورت ادامه  جنگ ضربات مهلک تری به رژیم غاصب وارد خواهد شد. این دشمنان، بشریت در چند روز گذشته نیز یحیی سنوار مبارز خستگی ناپذیر و مقاوم جنبش حماس را در نبردی نابرابر به شهادت رساند. با خواست خدا و برخلاف نیات شوم صهیونیستها پخش تصاویر آخرین لحظات حیات با برکت وی که تا آخرین قطره خون خود با جنایتکاران صهیونیستی می‌جگنید مجددا بارقه امید را به دل سربازان مقاومت تاباند و تلاش قهرمانانه وی الگویی برای نسلهای آینده در مبارزه و ایستادگی شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در همین مورد در پیامشان فرمودند، فقدان فرمانده یحیی سنوار برای جبهه مقاومت البته دردناک است ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه از پیشروی باز نماند و با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت. باذن الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

قالیباف در پایان گفت: خواهران و برادران عزیز، مستحضر هستید که در هفته گذشته بنده سفری به لبنان و از آنجا برای حضور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی دیداری از ژنو داشتم. قبل از سفر به سوییس به بیروت سفر کردم تا وضعیت میدانی را از نزدیک ببینم و پیام واقعی و واضحی را از اوضاع آنجا به نمایندگان مجالس جهان انتقال دهم. در نشست های مختلف عنوان کردم که مردم لبنان و فلسطین به امید یاری و حمایت ما هستند. دشمن اشغالگر توان نظامی آمریکا و همه حامیان خود را به صحنه آورده است تا اشغالگری و تجاوز را در منطقه تثبیت نماید. با این وجود امروز دیگر فرصتی برای مماشات بی تفاوتی با محاسبات طولانی مدت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha