• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080100625
  • خبرنگار : 50598

سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی آغاز بکار کرد

سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی آغاز بکار کرد

ایسنا/مرکزی دبیر جشنواره تئاتر استان مرکزی گفت: سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از امروز تا چهارم آبان در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای برگزار می‌شود.

شهرام سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از پایان بازبینی ۶۰ گروه نمایش خیابانی و صحنه‌ای توسط هیات بازبینی جشنواره، ۹ اثر در بخش خیابانی و ۱۲ اثر در بخش صحنه‌ای برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی افزود: در بخش صحنه‌ای، نمایش‌های مکبثک، از همین شب‌ها، غروب در دیار غریب، اروپا، دلربا، ترمینال، اغراق تن و راهنمای مرگ با ادبیات غیر نمایشی، کجا این سرانجام، حسام گمشده در چهارم آذر، ماه هفتم، واماندگی و چند داستان دیگر انتخاب شدند.

سلطانی تصریح کرد: در بخش خیابانی نیز نمایش‌های مترس‌ها، چه علامتی، خوش رکاب، گلیدر، رسم دعای باران، اسماعیل، کوری، کتابخانه‌های شهر من و نجات بخش به بخش نهایی راه یافتند.

دبیر جشنواره تئاتر استان مرکزی افزود: گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های اراک، محلات، ساوه، شازند، دلیجان، کمیجان و خمین به میزبانی اراک به اجرای این آثار خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: اجراهای بخش صحنه‌ای در تئاتر شهر و فرهنگسرای آئینه برگزار می‌شود و هنرمندان بخش خیابانی در محوطه تئاتر شهر و پیاده راه امیرکبیر به اجراهای خود می‌پردازند.

سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی آغاز بکار کرد

حضور ۴۵ هنرمند در جشنواره هنرهای تجسمی اراک

افسانه کرمی راد، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی اراک نیز به ایسنا گفت: کارگاه یکروزه جشنواره هنرهای تجسمی شهر اراک با حضور ۴۵ هنرمند در فرهنگسرای آینه این شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه روز گذشته برگزار شد اظهار کرد: این رویداد در سه رشته کاریکاتور، مجسمه سازی و نقاشی برگزار شد و سه استاد راهنما در این رویداد هنرمندان را یاری کردند. ۵ داور نیز در پایان کار، آثار هنرمندان را بررسی کردند.

کرمی راد افزود: این رویداد به مناسبت هفته فرهنگی اراک و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اراک و انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی در فرهنگسرای آئینه برگزار شده است.

سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی آغاز بکار کرد

سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی آغاز بکار کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha