• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080100503
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

پزشک خانواده یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای خدمات درمانی است

پزشک خانواده یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای خدمات درمانی است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، استقرار پزشک خانواده را یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای خدمات درمانی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در سومین روز از گرامیداشت هفته بیمه سلامت در دیدار با مدیران و کارکنان اداره‌کل بیمه سلامت استان ضمن تقدیر از اقدامات این اداره‌کل و با اشاره به موضوع پزشک خانواده اظهار کرد: حوزه سلامت در تمام دنیا یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات است و بزرگ‌ترین بودجه‌ها در تمام کشورها مربوط به بودجه بیمه‌های سلامت هستند.

وی افزود: این جایگاه تا حدی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وعدۀ بیمه سلامت همگانی یکی از برگ‌های برندۀ کاندیداها و ترسیم‌کننده مسیر حرکت بوده است.

وی همچنین تأکید کرد: نقش اثرات روحی و روانی در سلامت انسان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و قدر مسلم تأثیر رفتارهای دوران بارداری در شکل‌گیری شخصیت انسان اثبات شده است و پیشگیری از بیماری‌های جسمی نیز به همین اندازه مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت پیشگیری گفت: پیشگیری از اساسی‌ترین موضوعاتی است که تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های درمانی دارد و این موضوع باید از ابتدایی‌ترین مراحل و از طریق خانواده‌ها و آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی در پایان تأکید کرد: پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روحی و روانی حتی می‌تواند پیش از تولد و از رحم مادر آغاز شود تا با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم آینده‌سازانی سالم از نظر جسمی و روانی به جامعه تحویل بدهیم.

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد این اداره پرداخت و گفت: در برنامه هفتم توسعه، پنج درصد از بودجه حوزه سلامت به موضوع پیشگیری تعلق گرفته است و بیمه سلامت استان تمام همت خود را برای پرداخت مؤثر به این موضوع به کار خواهد گرفت.

وحید مجیدی با اشاره به لزوم خدمات درمانی عادلانه برای ارتقاء کارآیی جامعه اظهار کرد: در حال حاضر ۲میلیون و ۱۲۰ هزار نفر یعنی ۵۲ درصد از جمعیت استان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد ۸۶ درصد از افراد به صورت کاملاً رایگان بیمه می‌شوند.

وی مطرح کرد: اداره‌کل بیمه سلامت استان نزدیک با ۳۵۰۰ پزشک و موسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بوده که بالغ بر ۹۸% پزشکان و مؤسسات فعال استان است که هیچ‌گونه محدودیتی در عقد قرارداد و همکاری با مراکز درمانی با رعایت ضوابط و مقررات و ارائه مدارک معتبر و لازم وجود ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که رسید به نظام عادلانه خدمات درمانی یکی از اهداف مهم اداره‌کل بیمه سلامت است، تأکید کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون مبلغ ۸۳۵۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت بیمه‌شدگان هزینه شده است و تمام سعی خود را می‌کنیم تا با پرداخت به‌ موقع حق بیمه‌ به مؤسسات و مراکز طرف قرارداد انگیزه حمایت این مراکز از بیماران را فراهم آوریم.

مدیرکل اداره بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اداره بیمه سلامت استان در صندوق سایر اقشار تمام توانسته اداراتی چون بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی، طلاب حوزه علمیه و دیگر اقشار جامعه را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، وی در پایان گفت: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال حاضر با هشت مرکز درمان ناباروری قرارداد داریم و با شناسایی بیش از پنج هزار زوج نابارور و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان هزینه درمان در سال ۱۴۰۳ سعی داریم در این مسیر گام‌های مثبتی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha