• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080100413
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبرداد

پرداخت بیش از ۳ همت تسهیلات تبصره ۱۸ به بخش تولید و اشتغال خراسان رضوی

پرداخت بیش از ۳ همت تسهیلات تبصره ۱۸ به بخش تولید و اشتغال خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال‌های ۱٤۰۰ و ۱٤۰۱ کل کشور ۳۰۹۵ میلیارد تومان تسهیلات از این محل به بخش تولیدی استان پرداخت شده است.

سید حامد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با میزان تسهیلات پرداخت شده از محل اجرای بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال‌های ۱٤۰۰ و ۱٤۰۱ کل کشور در استان اظهار کرد: از محل اعتبارات بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ١٤٠١ کل کشور ۲۰۴۵ طرح در کمیته منتخب استانی بررسی و از این تعداد ۹۴۹ طرح به مبلغ ۳هزار و ۲۶۶میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شد که تاکنون به ۶۸۵ طرح مبلغ هزار و ۶۵۵میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات استانی در قانون بودجه سال ١٤٠٠ نیز ٣٤٥٠ طرح در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، تعاون ، راه و شهرسازی و... در کمیته استانی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۳۲۰۵ طرح به مبلغ ۵هزار و ۳۵ میلیارد تومان با پیش‌بینی اشتغال ١٤ هزار نفر در کمیته منتخب مصوب و به بانک‌های عامل ابلاغ شد که از این میان به ١٤٥٥ طرح مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان اینکه در مجموع در راستای اجرای بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال‌های ۱٤۰۰ و ۱٤۰۱ کل کشور ۳هزار و ۹۵میلیارد تومان تسهیلات از این محل به بخش تولیدی استان پرداخت شده است، تصریح کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از بخش تولید و اشتغال پایدار از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود و ... با تکیه بر یکپارچه‌سازی حمایت‌های دولتی و پیشرفت استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

بهره‌برداری از ۴ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

حسینی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی سال جاری عنوان کرد: طی ۶ ماه نخست  سال جاری ۲۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار به تصویب رسیده و ۶ طرح به مبلغ ۱۶۱ میلیون دلار به هیات سرمایه‌گذاری ارسال شده و در انتظار تایید است. همچنین طی مدت مذکور ۴ طرح در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و ... با سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ مصوب ۲۳ میلیون و ۸۵۲ هزار دلار و پیش‌بینی اشتغال برای ۸۶۹ نفر در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha