• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080100369
  • خبرنگار : 50490

معاون اداره کل نوسازی مدارس مازندران:

 ۷۲ مدرسه خیرساز مازندران نیمه کاره است

 ۷۲ مدرسه خیرساز مازندران نیمه کاره است

ایسنا/مازندران معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی مدارس مازندران با اشاره به اینکه درسطح استان ۷۲ مدرسه خیرساز نیمه کاره داریم، گفت: چهارهزار خیر با نوسازی مدارس مازندران همکاری می‌کنند.

سیدعسگری ابراهیمی سه‌شنبه ۱ آبان ماه در حاشیه افتتاح مدرسه دولتی خیرساز تهمتن کلا بندپی شرقی بابل در خصوص این مدرسه به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قرارداد فی مابین این پروژه در سال ۱۴۰۰ با اعتبار سه میلیارد تومان بسته شد که تعهد خیر یک میلیارد تومان بود.

وی خیرین را ستون جامعه برشمرد و افزود: مدرسه سازی مصداق عمل صالح و زیباترین باقیات و صالحات و ذخیره سازی آخرت است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی مدارس مازندران، یادآور شد: یکی از معضلات مهم ملی و استانی بحث توزیع اعتبار است که بصورت قطره چکانی تزریق می‌شود لذا به مشارکت خیرین در کنار دولت نیازمندیم.

مدیر آموزش و پرورش بندپی شرقی بابل نیز در همین مراسم به خبرنگار ایسنا، گفت: آموزش و پرورش بندپی شرقی دارای ۱۱۴ مدرسه است که ۶۸ مدرسه در منطقه صعب العبور قرار دارد.

موسی طهماسبی با بیان اینکه بیش از ۶۷ هزار دانش آموز زیر مجموعه آموزش و پرورش بندپی شرقی بابل قرار دارند، تصریح کرد: دانش آموزان این مطنقه از استعداد بالایی برخوردارند به‌طوری که در پنج سال اخیر رتبه‌های اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده و سه سال متوالی جزو اولین‌های استان بودند.

وی افزود: در امتحانات نهایی نیز دانش آموزان ما موفق به کسب بالاترین نمره در سطح استان شدند.

رئیس آموزش وپرورش بندپی از کمک سه میلیارد تومانی موسسه مناطق محروم کشور به این منطقه خبر داد و یادآور شد: از این اعتبارات برای ارتقاء آموزش دانش آموزان بهره گرفته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این منطقه چهارمدرسه فنی و حرفه‌ای، کار و دانش برای دختران و پسران فعالیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت بحث مهارت آموزی دانش آموزان گفت: برای تجهیز و تهیه امکانات مورد نیاز مدارس فنی نیازمند حمایت خیرین هستیم.

 ۷۲ مدرسه خیرساز مازندران نیمه کاره است

طهماسبی همچنین با اشاره به اینکه مدرسه فنی و حرفه‌ای تهمتن کلا بندپی شرقی نیازمند تجهیزات ویژه است، افزود: این مدرسه با مشارکت خیّر نیک اندیش ناصر فخرسلطانی به نام همسرش آزاده فخرسلطانی احداث شد که ۱۱۰ دانش آموز در رشته خیاطی، عکاسی و کامپیوتر آموزش می‌بینند.

به گزارش ایسنا، ناصر فخرسلطانی خیر مدرسه ساز به اتفاق همسرش مرسل که اهل سوئیس بوده و بعدها به آزاده فخرسلطانی تغییر نام یافت کارهای خیرخواهانه خود را برای آموزش کودکان مناطق محروم کشور آغاز کردند که نمونه آن ساخت مدرسه فنی و حرفه‌ای و کارودانش تهمتن کلا بندپی شرقی است.

 این دو زوج جوان که موفق به ساخت مدارس زیادی در مناطق محروم کشور از جمله بندرعباس و غیره شدند قرارداد ساخت آخرین مدرسه خود را در سال ۱۴۰۰ در روستای تهمتن کلا بابل امضاء کردند اما اجل مهلت نداد و مرحومه آزاده فخر سلطانی بعد از سالها اقدامات بشر دوستانه بر اثر سانحه تصادف در سوادکوه جان باخت و موفق به افتتاح این مدرسه نشد.

به گفته دکتر ناصر فخرسلطانی همسر مرحوم وی عاشق انسان دوستی و کمک به کودکان محروم بدون توجه به شرایط اجتماعی آنها بود.

وی مهمترین فاکتور موفقیت خود و همسرش را زندگی در کشورهای مختلف و آموختن این درس مهم که دیگران را بر منیت خود ترجیح دهید دانست، که در کشور ما کمتر به آن توجه شده و ملاک احترام را جایگاه اجتماعی می‌دانند.

وی همچنین به این مهم اشاره کرد: با اینکه تمام زندگی خود را صرف عشق ورزیدن به مردم کرده‌ام حالا دیگر توانی برای ادامه راه ندارم؛ از مردم مناطق محروم کشور که هنوز دیده نشده و در فقر و سختی به سر می‌برند عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha