• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403080100004
  • خبرنگار : 50963

استاندار خبر داد

بهره‌برداری از ۳۵۰ هکتار اراضی پرورش میگو در بوشهر

بهره‌برداری از ۳۵۰ هکتار اراضی پرورش میگو در بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از بهره‌برداری از ۳۵۰ هکتار اراضی پرورش میگو در هفته جاری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای جبهه مقاومت با بیان اینکه دشمن صهیونیستی به‌عنوان جبهه باطل رو به فروپاشی است، گفت: بر اساس وعده الهی جبهه کفار و باطل شکست خواهد خورد و نابود می‌شود.

محمدی‌زاده با تأکید بر توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در خدمت مداوم به مردم گفت: مسئولان باید از فرصت فراهم شده استفاده کنند و صادقانه به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه تحولات قابل توجهی در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر ایجاد شده است، تصریح کرد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی طرح‌های مهمی در حوزه‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده و مسئولان در دوره سه ساله دولت سیزدهم افتخار آفریدند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در استان طرح‌ها و کارهای بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی که حجم کار وسیعی دارد تلاش آنان در بخش‌های مختلف درخور تحسین است و بسیج و سپاه پاسداران در تقویت نظام و خدمات‌رسانی به مردم به ویژه نیازمندان و محرومان اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

محمدی‌زاده با اشاره به اجرایی شدن شهرک مولد شیلاتی دلیران در تنگستان خاطرنشان کرد: مجری این طرح مهم قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و تحول مهمی در بخش‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی، تولید محصولات پرورش آبزیان و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

وی سواحل استان بوشهر را فرصت مناسبی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد دریاپایه دانست و تأکید کرد: با تکمیل شهرک شیلاتی مولد دلیران، تولید پرورش میگو در هر هکتار از ۳.۵ تن به بیش از ۲۰ تن افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر واگذاری هر یک هکتار اراضی ساحلی در شهرک مولد شیلاتی دلیران به ۵ نفر را از ویژگی این طرح دانست و اضافه کرد: در مجموع ۴ هزار نفر از جوانان در مرحله نخست وارد عرصه فعالیت پرورش میگو در شهرک مولد شیلاتی دلیران می‌شوند و در طول سال زمینه تولید ۲۰ هزار تن میگو در این شهرک شیلاتی فراهم است.

محمدی‌زاده از پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به استان بوشهر در دو نوبت خبر داد و بیان کرد: این اعتبارات بر اساس برنامه‌ریزی در جای خودش در مناطق مختلف استان بوشهر هزینه می‌شود و توسعه به ویژه در مناطق جنوبی استان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی، راهسازی، حوزه درمانی، آموزشی، منابع طبیعی، آبخیزداری و دیگر عرصه‌ها گفت: افتتاح و آغاز طرح‌های مختلف عمرانی، خدماتی و اقتصادی هر هفته در استان بوشهر ادامه دارد و در این راستا بهره‌برداری از ۳۵۰ هکتار اراضی پرورش میگو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هفته جاری در سواحل استان بوشهر آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در فصل پاییز و زمستان فصل کشت و تولید محصولات کشاورزی و فعالیت حوزه گردشگری نیز توسعه می‌یابد.

محمدی‌زاده با اشاره به واگذاری زمین مسکونی به خانواده‌ها بر اساس طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اضافه کرد: اقدامات ۲ سال گذشته در حوزه واگذاری زمین و طرح نهضت ملی مسکن، افزایش قیمت زمین در شهر بوشهر را متوقف کرده است.

وی به پویش ایران همدل در کمک به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و لبنان پرداخت و گفت: در این راستا با تدوین اقدامات لازم در کمک‌رسانی به مردم غزه و لبنان، سازوکار مشارکت کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان بوشهر در پویش ایران همدل برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha