• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403073023551
  • منبع : نمایندگی فارس

امام جمعه شیراز:

شهیده معصومه کرباسی نماینده تفکر ایران در لبنان بود

شهیده معصومه کرباسی نماینده تفکر ایران در لبنان بود

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس، شهیده معصومه کرباسی را نماینده تفکر ایران در لبنان و ادامه دهنده مسیر شهدا دانست و از تشکیل ستاد بزرگداشت این شهیده در این استان خبر داد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امشب، ۳۰ مهرماه همراه با جمعی از مسئولان استانی و علما و ائمه جمعه صدرا، شهرک گلستان و قادرآباد به دیدار خانواده شهیده معصومه کرباسی که اخیراً به همراه همسرش در لبنان به شهادت رسید، رفت.

وی در این دیدار ضمن تکریم مقام شامخ شهدا به خصوص شهدای جبهه مقاومت و شهدایی که توسط جنایتکاران صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، گفت: این دیدارها وظیفه مسئولان است و امیدواریم بتوانیم ادای دینی به ساحت شهدا داشته باشیم.

امام جمعه شیراز شهادت بانوی باتقوا و با عظمت معصومه کرباسی را تسلیت گفت و افزود: شهیده معصومه کرباسی نماینده تفکر ایران در لبنان و ادامه دهنده مسیر شهدایی که در این مرز و بوم برای حفظ اسلام و پیشبرد اهداف اسلامی تقدیم شده است، بود.

وی گفت: خانواده شهیده کرباسی هرچه می‌شناسیم و اطلاع داریم از اول پای کار انقلاب و اسلام و دین و دیانت بوده‌اند و همانطور که پدر ایشان گفتند امیدواریم خدا قبول کند و چه پذیرشی ازاین بالاتر که روحیه شهادت‌طلبی را در ملت ما زنده کرده‌اند و به لطف خون مطهری که در لبنان ریخته شد، امروز مردم فارس به پیشگاه امام زمان(عج) سربلند هستند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: مسلماً برنامه‌ریزی برای مجالس و گرامیداشت شهیده معصومه کرباسی و احترام و تشییع این شهید بزرگوار همانطور که خانواده‌شان اراده کند، انجام خواهد شد و در این زمینه یاری خواهیم داد چرا که این خانواده به روحیه انقلابی شهر و استان خدمت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه آنچه که شایسته احترام به این بانوی باعظمت است انجام شود، افزود: چیزی که در روایات آمده این است که اگر کسی در غریبی فوت شود، اجر شهید دارد، ایشان که وسط خیابان‌های لبنان به شهادت رسید و امروز ظلم صهیونیست‌ها برای همه جهانیان آشکار شده است.

وی اظهار کرد: افتخار دیگری نصیب استان فارس شده است که یک بانوی تحصیل کرده بافضیلت از دانشگاه شیراز که سالیانی در لبنان مشغول به کار و فعالیت بوده است همراه با همسرش که از جوانان رشید مقاومت در لبنان بوده است، به دست جلادان صهیونیستی به شهادت رسیده است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: همه مردم ما احترام ویژه‌ای برای این بانو قائل هستند و دوست دارند عرض ادب شایسته‌ای به ایشان داشته باشند لذا برای اینکه بتوانیم وظیفه خود را در حد امکان انجام دهیم ستاد بزرگداشت این بانوی شهیده در استان فارس شکل گرفت که استانداری و نهادهای مربوطه در این ستاد همکاری خواهند کرد.

وی از تمام کسانی که در این قضیه دغدغه دارند درخواست کرد که با ستاد بزرگداشت این شهیده همکاری داشته باشند و سپس افزود: مسلما بانوی شهید یک احترام ویژه دارد به دلیل اینکه ما را به یاد مظلومیت حضرت زهرا(س) می‌اندازد.

شهیده معصومه کرباسی نماینده تفکر ایران در لبنان بود

آرزوی دخترم شهادت بود  

پدر شهیده معصومه کرباسی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور مسئولان و علما گفت: عشق یعنی شهادت و شهادت یعنی عشق. عشق بدون شهادت معنی ندارد و شهادت بدون عشق هم معنی ندارد. زندگی کردن و مردن مهم نیست چرا که همه می‌میرند بلکه چگونه زیستن و مردن مهم است. اینکه چه توشه‌ای با خودمان می‌بریم مهم است.

حسین کرباسی بیان کرد: بحمد الهی توانستیم امانتی را که خداوند به ما داده بود، آن طور که خودش می‌خواست را به او برگردانیم و این هدیه ناقابل تقدیم به امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) و سایر ائمه اطهار کردیم و امیدواریم خداوند این توفیق دهد که این هدیه قابل پذیرش باشد.

وی با بیان اینکه دخترم به خانواده‌اش بسیار علاقه داشت و حاضر نشد حتی در شرایط جنگی هم همسرش را در لبنان رها کند و تأکید داشت که باید در کنار همسرش باشد، گفت: آرزوی دخترم شهادت بود و همیشه از ما می‌خواست که برایشان دعا کنیم تا شهید شوند و حتی فرزندان آن‌ها هم چنین آرزویی دارند و یک خانواده شهید پرور بودند.

کرباسی تصریح کرد: عشق میان دخترم و همسرش فراوان بود و هر دو هم با یکدیگر به لقاءالله پیوستند و این چیزی جز خواست الهی نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha