• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403073023502
  • خبرنگار : 50666

اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اصفهان

اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان گفت: از اواخر وقت روز جاری (۳۰مهرماه) تا پایان هفته در تمامی مناطق استان، به‌خصوص در ساعات بعدازظهر، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای پیش‌بینی شده است. این وضعیت منجر به خیزش کانون‌های گرد و خاک در مناطق شمال و شرق استان خواهد شد.

منصور شیشه‌فروش به خبرنگار ایسنا توضیح داد: کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس از روز سه‌شنبه (۱آبان‌ماه) به‌خصوص در مناطق شمال، غرب استان و مناطق مرتفع، همچنین وقوع بارش‌های فصلی و رگباری از روزچهارشنبه (۲آبان‌ماه) تا یکشنبه هفته آینده (۶آبان‌ماه) در همه مناطق استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مدیریت بحران استان اصفهان با ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و کنترل حوادث فصل پاییز، خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی و ستادهای خدمات شهری شهرداری‌ها شد. این ابلاغیه به‌منظور پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از طوفان، کاهش دما و آبگرفتگی معابر و جاده‌ها اهمیت بسیاری دارد.

این مسئول ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: اعلام آمادگی مدیریت بحران اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان ازجمله اداره راهداری، پلیس راه، جمعیت هلال‌احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، دهیاران و آمادگی ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها صادر شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با نظر به نقش دستگاه‌ها افزود: لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده‌به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی، جاده‌ها، راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی باید موردتوجه قرار بگیرد. رعایت الزامات ایمنی در مسیر کوچ و استقرار عشایر، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تخلیۀ نخاله و رسوبات از دهانۀ پل‌ها و مسیل‌ها و آبراهه‌ها، تقویت و بازسازی سیل‌بندهای حفاظتی نیز نباید فراموش شود.

شیشه‌فروش با نظر به سایر تمهیدات خاطرنشان کرد: تقویت امکانات امداد سیل و تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در جاده‌ها با هدف تأمین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌ اسکان اضطراری برای مسافران و گردشگران ضرورت جدی دارد. اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها، بازارچه‌های موقت در برابر تندبادهای موقتی نیز جزو دستورالعمل‌ها است.

وی یادآور شد: پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی پلیس در جاده‌ها نباید از یاد برود. حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیو، کلنی‌های زنبورعسل، شبکه‌های آب و گاز در برابر کاهش دما و سرمازدگی، تندباد و گرد و خاک و بارندگی و جریان روان آب باید موردتوجه گروه‌های مربوطه باشد.

این مسئول استانداری اصفهان درباره سیستم‌های گرمایشی نیز بیان کرد: رعایت اصول ایمنی و مصرف بهینه انرژی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها حائز اهمیت است. اطمینان از بازبودن مسیر خروج دود از دودکش در اماکن عمومی، گردشگری، کارگاه‌ها، معادن، مساجد و محل‌های اسکان مورد تأکید است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به این وضعیت و به‌منظور ارائۀ خدمات امدادی ۳۲۰ تیم امدادی و خدمات‌رسان ثابت و سیار در مناطقی که در معرض خطر قرار دارند، آماده‌باش هستند. این تیم‌ها در محورهای جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه‌ها و... به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات خدمت خواهند کرد.

شیشه‌فروش سپس این‌گونه شرح داد: تیم‌های مذکور هم‌اکنون در پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس، راهدارخانه، پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر، همچنین پاسگاه‌های پلیس راه و واحدهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری‌ها مستقر هستند.

 وی با نظر به شماره‌های ضروری گفت: شماره‌  ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها در اختیار مردم قرار دارد. شماره ۱۱۲ برای ارتباط با هلال‌احمر است. ۱۱۵ برای تماس با اورژانس و ۱۲۵ برای ارتباط با آتش‌نشانی شهرداری‌ها است. همچنین با شماره ۱۹۴ می‌توان به امداد گاز تلفن کرد. ۱۲۲ به منظور دریافت امداد آب و فاضلاب است. ۱۲۱ نیز امداد برق محسوب می‌شود. ۱۱۰ نیز به‌منظور تماس با نیروی انتظامی است. این شماره‌های به‌طور شبانه‌روز در خدمت امدادخواهان قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha