• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403073023463
  • خبرنگار : 50535

عضو شورای شهر: شهرداری تبریز به فکر تأسیس بانک باشد 

عضو شورای شهر: شهرداری تبریز به فکر تأسیس بانک باشد 

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بهره بانکی به بالای ۳۰ درصد رسیده است، افزود: شهرداری تبریزبا این میزان گردش مالی چرا بانکی تاسیس نمی‌کند، در تمام کشورهای خارجی معتبرترین بانک‌ها متعلق به شهرداری‌هاست.

اسماعیل چمنی روز دوشنبه، ۳۰ مهرماه در یکصدمین کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: باید توجه کرد که امروزه بانک‌ها با رویکرد مشتری مداری فعالیت می‌کنند، شهرداری می‌تواند با استفاده از این رویکرد حساب پرسنل و کارکنان خود را با انعقاد قرارداد در ازای اخذ تسهیلات در یک بانک مشخص افتتاح کند.

وی ادامه داد: امروزه در ایران پول از همه چیز بی ارزش و در عین حال گران قیمت است.

وی افزود: شهرداری با این میزان ازگردش مالی چرا بانکی تاسیس نمی‌کند، در تمامی کشورهای خارجی معتبرترین بانک‌ها متعلق به شهرداری است اگر ممکن است شهرداری بانکی احداث کند و اگر این امکان را نداشته باشد تمام حساب‌ها را تجمیع کرده و با یک بانک قرارداد منعقد کرده و در ازای آن برای کارکنانش وام دریافت کند.

علیرضا نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اغلب معاملات و مابه‌التفاوت‌های شهرداری به صورت تهاتر است و رد و بدل‌های نقدی در این مجموعه کمتر است.

وی ادامه داد: نقاط ضعف و قوت را در تخصیص بودجه مشخص شود تا ما با اطلاع گرفتن از آن‌ها اقدامات مورد نیاز را برای برطرف‌سازی ضعف‌ها در شش ماه دوم سال جاری اعمال کنیم.

وی توضیح داد: نیروهای جدیدی جذب کرده‌ایم، تعداد کارکنان و نوع فصلی بودن آن‌ها در اختیار ما گذاشته شود و درصد افزایش حقوق این کارکنان نیز اعلام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری گزارش بودجه‌ پروژه‌های عمرانی را به ما ارائه دهد، افزود: عمده پروژه‌های عمرانی که در این شش ماه به اتمام رسیده است و این را که چقدر برای آن‌ها هزینه شده است‌، به اطلاع ما برسانید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه اعلام شود که شهرهایی چون اصفهان و مشهد برای ارزش افزوده چه مقداری دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای مثال گفته می‌شد شهر زنجان دو برابر ما ارزش افزوده دریافت کرده است، مشخص شود که رتبه شهر ما در کشور چگونه است. مطرح شود که دخل و خرج سازمان سرمایه گذاری چگونه است، در اطراف آن اطلاعات خود را ارتقاء داده و بگوییم که ضعف‌ ما در چیست و آن را برطرف کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز توضیح داد: بعد از جلسه‌ علنی روز گذشته ۴۰ نفر از پیمانکاران به صورت دسته جمعی آمده و درخواست دریافت بدهی‌های خود را از شهرداری داشتند.

نوای باغبان با اعلام اینکه اغلب معاملات و مابه‌التفاوت‌های شهرداری به صورت تهاتر است، گفت: در شهرداری تبریز بیشتر از رد و بدل‌های نقدی تهاتر انجام می‌گیرد، پول نقد در بانک‌ها نیز کم بوده که این به وضعیت جامعه برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: دلیلی ندارد که مناطق برای دریافت وام خود در انتظار اوراق بمانند، مدیران مناطق سعی کنند وام‌های خود را در زمان مشخص شده دریافت کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه برای جلسه‌ بعدی دلیل عدم دریافت وام از بانک برای ما شفاف سازی شود، ابراز کرد: اگر بانک‌های موجود نمی‌توانند تسهیلات مورد نیاز ما را ارائه کنند، با بانک‌های دیگر همکاری کنیم.

احد صادقی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: گزارشات بودجه‌ای مناطق و پروژه‌ها را به صورت سرجمع به کمیسیون اعلام کنید.

وی ادامه داد: هر هفته‌ آمار کارکنان را درخواست می‌کنیم چه کسی قرار است این لیست را در اختیار ما قرار دهد، هرچه زودتر این کار انجام گیرد.

وی افزود: از سازمان سرمایه گذاری اقدامات فرمالیته مشاهده می‌کنیم و نگرش به این سازمان تشریفاتی شده است برای حل این مسئله نیاز است تا سازمان خود مستقر شود.

صادقی با تاکید بر اینکه هدف از ذخیره سازی این بود تا این ذخیره خود محرکی برای سرمایه گذاری باشد، عنوان کرد: علاوه بر آن ساختار، تشکیلات، بودجه‌ی جاری و تعداد کارکنان آن باید به صورت مستقل در خود این سازمان اعمال شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha