• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403073023359
  • خبرنگار : 71415

مدودف: باید برای توازن در برابر غرب، یک بریکس یا سازمان شانگهای وجود داشته باشد

مدودف: باید برای توازن در برابر غرب، یک بریکس یا سازمان شانگهای وجود داشته باشد

رئیس جمهور سابق روسیه در آستانه برگزاری اجلاس سران بریکس در خاک کشورش با اشاره به تحلیل یک دیپلمات ادیب روس در ۱۶۰ سال پیش درباره خصومت غرب با روسیه تاکید کرد که بعد از گذشته این مدت این خصومت همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: «به خاطر بیاورید که فیودور ایوانوویچ تیوتچف در سال ۱۸۶۴ گفت بین روسیه و غرب هیچ ائتلافی چه از برای منافع و چه از برای اصول نمی‌تواند وجود داشته باشد. غرب حتی یک میل و یک آرمان ندارد که در آن دسیسه‌ای علیه روسیه به ویژه علیه آینده آن و تلاشی برای آسیب رساندن به آن وجود نداشته باشد. به همین دلیل تنها سیاست روسیه نسبت به قدرت‌های غربی نه فقط ائتلاف نکردن با آنها بلکه از بین بردن اتحاد و ایجاد شکاف بین آنهاست. چون آنها فقط زمانی که از هم متفرق هستند، دست از خصومت با ما بر می‌دارند.»

مدودف در ادامه این پست خود تصریح کرد: «متاسفانه هیچ چیز در ۱۶۰ سال گذشته تغییر نکرده است. اهداف همچنان یکی هستند یعنی تضعیف و تحقیر حداکثری غرب از جمله اروپا. خود آمریکا البته به ما در رسیدن به این هدف دارد کمک می‌کند. هدف آنها تسلط پیدا کردن بر جهان قدیم (و همینطور مابقی جهان) است.»

مدودف خاطرنشان کرد: «تنها یک هدف می‌تواند وجود داشته باشد و آن فروپاشی ایالات متحده است. یا حداقل ایجاد یک وزنه متقابل تمام عیار در برابر ایالات متحده؛ چیزی که در زمان وجود اتحاد شوروی سابق و پیمان ورشو وجود داشت. حالا چشم‌اندازها برای ایجاد یک توان جدید با بریکس،‌ سازمان همکاری شانگهای و دیگر اتحادهای منطقه‌ای و توسعه جامعه روابط کشورهای حوزه جهان جنوب (در حال توسعه) کاملا واضح هستند.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه افزود: «هر چه باشد، جایگزین این توازن قدرت، جنگ تمام عیار تا زمان نابودی کامل بشریت خواهد بود. در شرایط امروزی جهان بدون توازن حتی یک دهه هم دوام نخواهد آورد. اگر غرب این حقیقت ساده را در نیابد این به معنی پایان کار همه ما خواهد بود. دیگر وضعیت این طور نیست که مرگ یک گروهی به معنی پیروزی گروهی دیگر باشد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha