• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403073023357
  • خبرنگار : 50604

برگزای دومین همایش ملی اسوه حسنه به میزبانی دانشگاه آزاد گلستان

برگزای دومین همایش ملی اسوه حسنه به میزبانی دانشگاه آزاد گلستان

ایسنا/گلستان دومین همایش ملی اسوه حسنه (امید؛ پیشران پیشرفت و تمدن نوین اسلامی، فرصت‌ها، چالش ها و راهبردها) در تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد گلستان برگزار می‌شود.

سیدرضا موسوی دبیر تخصصی دومین همایش ملی اسوه حسنه عصر دوشنبه، ۳۰ مهر در نشست با اصحاب رسانه گلستان‌ امید را موتور متحرک حرکت انسان‌ها و پیشرفت جوامع برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم در عرصه‌های مختلف علمی اعم از علوم انسانِ، پایه و پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید یاس و ناامیدی را از جامعه دور کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی اسوه حسنه (‌امید؛ پیشران پیشرفت و تمدن نوین اسلامی، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردها) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان بیان کرد: تاریخ برگزاری همایش در روز ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ است و اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند تا تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۳ مقالات خود را به جشنواره ارسال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گلستان سبک زندگی موحدانه و داشتن باورهای توحیدی را عامل ایجاد امید در جامعه دانست و افزود: در جوامع غربی که‌ امید وجود ندارد علی رغم ثروت‌های زیاد  ناامیدِی، اظطراب و افسردگسی موج می زند و بنا بر اعلام سایت بانک جهانی آمار بالای خودکشی دارند که این ادعا را ثابت می‌کند.

موسوی ماهیت و هویت‌امید، ‌امیدآفرینی و نقش نهادهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، ‌امید و الگوهای بنیادین پیشرفت، ‌امیدآفرینی و تمدن نوین اسلامی، چالش های‌امید( بررسی تطبیقی و میان رشته‌ای) و راهکارهای تحقق‌ امید وامیدآفرینی را از جمله محورهای این همایش برشمرد و افزود: سال گذشته بیش از ۱2۰ مقاله به این همایش ارسال و پس از جمع‌آوری آثار، کتابچه همایش با  بیش از ۲ هزار صفحه کتاب به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه هر مقاله یک و نیم امتیاز پژوهشی برای اساتید و ۰/۵ امتیاز برای دانشجویان مقطع دکتری دارد، توضیح داد: دانشجویان مقطع دکترا می‌توانند با ارسال دو مقاله یک امتیاز از پنج امتیازی که برای دفاع از رساله خود نیاز دارند را از طریق ارسال مقاله‌های ملی دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha