• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403073023310
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره آب منطقه‌ای اردستان:

۲ حلقه چاه برداشت آب شرب در اردستان باید پلمب شود / سد کرداس در خطر شکسته شدن

۲ حلقه چاه برداشت آب شرب در اردستان باید پلمب شود / سد کرداس در خطر شکسته شدن

ایسنا/اصفهان رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان اردستان گفت: دو حلقه چاه برداشت آب شرب در شهرهای اردستان و زواره غیرمجاز هستند و باید هرچه زودتر جمع‌آوری و پلمب شوند.

بهنام هوایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از چاه‌های آب شرب در شهر اردستان که در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار دارد با توجه به اینکه مالکان خصوصی دارد به لحاظ شرعی و عرفی غیرقانونی و حق الناس و دستگاه قضایی حکم بر پلمب و سپس پر کردن آن داده است.

وی افزود:: حکم پلمب و پر کردن چاه آب اداره آب و فاضلاب شهر اردستان صادر شده است، ولی با توجه به اینکه اکنون بخشی قابل توجهی از آب مشترکین اردستان را تامین می‌کند، چند ماهی به اداره مربوطه مهلت داده شده تا نسبت به اخذ مجوزهای لازم و حفر چاه جایگزین اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه چاه آب شرب شهر زواره سال گذشته ریزش کرد و مجوز جدیدی برای حفر چاه آب صادر کردیم، بنابراین طبق قانون چاه قبلی باید مسدود و پر شود.

هوایی خاطرنشان کرد: حوادث هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست و موضوع پدافند غیرعامل در شهرستان اردستان باید بیشتر از وضعیت کنونی مورد توجه و اهمیت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و آمادگی خود را نسبت به مقابله با حوادث غیرمترقبه بیشتر کند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اردستان پر و پلمب شدند.

سد کرداس در خطر شکسته شدن قرار دارد

رئیس اداره آب منطقه‌ای اردستان در خصوص آخرین وضعیت مرمت و تقویت سدکرداس اردستان که بعد از بارندگی‌های سال‌ گذشته و امسال آبگیری و دچار خسارت شد، تصریح کرد: این سد خاکی با هسته رسی و لایه بتونی که ۲۵ سال قبل توسط جهاد سازندگی احداث شد، دچار نشتی شده است و امکان تخریب آن وجود دارد.

هوایی با بیان اینکه طبق آخرین‌ مصوبه‌ای که در ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام شد، کلیه امور مربوط به نگهداری و رسیدگی به وضعیت سدکرداس در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفته است، گفت: اداره آب منطقه‌ای براساس وظیفه‌ای که دارد، پیش‌بینی و هشدارهای لازم را در خصوص شکستگی و آسیب دیدگی سد کرداس به مدیریت بحران استان و مسئولان شهرستان اعلام کرده، ولی از یک سال گذشته تاکنون هیچ‌گونه اقدام اساسی و میدانی برای مرمت سد کرداس اردستان انجام نشده است.

وی هشدار داد: با توجه به حجم بالای آب، سد کرداس در خطر جدی شکسته شدن قرار دارد که شاید خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد، بنابراین با توجه به اینکه عملیات مرمت و بازسازی زمان بر است، باید دستگاه‌های مسئول زمان را از دست ندهند و هرچه زودتر نسبت به ترمیم شد کرداس اقدام کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha