• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403073023298
  • خبرنگار : 50549

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور مطرح کرد

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین جهت موفقیت طرح نهضت ملی مسکن

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین جهت موفقیت طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان گفت: برای حل مسائل مسکن و بهبود وضعیت باید اقدامات هماهنگ و پایداری توسط دولت و بخش خصوصی صورت گرفته و از فناوری‌های نوین بهره‌برداری شود. ما باید با مشاوران بسیار قوی در این زمینه همکاری داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. در غیر این صورت، بدون شک، نهضت ملی ما با شکست مواجه خواهد شد.

جمشید برزگر، امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه، در حاشیه همایش ملی انبوه‌سازان خراسان رضوی با عنوان «جایگاه انبوه‌سازان در طرح جامع تولید مسکن و مدیریت پروژه» در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات و راه‌حل‌های صنعت ساخت‌وساز و مسکن در کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش‌ها، توسعه صنعت ساخت‌وساز، به‌خصوص در زمینه احداث مسکن و رفع موانع موجود در این بخش است. کانون سراسری انبوه‌سازان جلسات و همایش‌هایی را در تمام استان‌ها برگزار کرده و این انجمن‌ها در سطح استان‌ها فعال هستند.

وی ضمن تشریح چالش‌های ساخت‌وساز و راه‌حل‌ها با توجه به توسعه پایدار شهری عنوان کرد: جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهرها و تلاش برای حل معضلات مسکن در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های جدید، استفاده از فناوری‌هایی که می‌توانند هزینه و زمان ساخت را کاهش دهند و کیفیت را افزایش دهند حائز اهمیت است.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با اشاره به مسائل اقتصادی و نقدینگی بیان کرد: مشکل در تأمین سرمایه این است که برخی سازندگان مجبور به دریافت وام از بانک‌ها شده‌اند. هماهنگی و همکاری با بخش خصوصی برای کاهش هزینه‌ها و بهبود وضعیت مسکن یک ضرورت انکارناپذیر است، همچنین استفاده از خانه‌های پیش‌ساخته و تکنولوژی‌های مدرن از دیگر موارد ضروری در این راستا است و کارخانه‌های تولید این نوع مسکن در برخی استان‌ها فعال هستند؛ اما نیاز به حمایت بیشتری دارند.

برزگر گفت: پیشنهادات مختلفی به مسئولین از جمله کاهش بروکراسی و تأمین تسهیلات مناسب برای خانوارها ارائه شده، لذا نیاز به همگام‌سازی سیاست‌گذاری‌ها با نیازهای واقعی بازار و جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای حل مسائل مسکن و بهبود وضعیت باید اقدامات هماهنگ و پایداری توسط دولت و بخش خصوصی صورت گرفته و از فناوری‌های نوین بهره‌برداری شود. ما باید با مشاوران بسیار قوی در این زمینه همکاری داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. در غیر این صورت، بدون شک، نهضت ملی ما با شکست مواجه خواهد شد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خاطرنشان کرد: در جامعه سازندگان و انبوه‌سازان، خوشبختانه اکثریت اعضای ما در سطح کشور، این مسائل را درک کرده‌اند. به عنوان مثال، در استان حدود ششصد انبوه‌ساز حضور دارند که برخی از آن‌ها دارای رتبه‌های بالای تخصصی هستند. ما کمیته‌ای برای تشخیص صلاحیت داریم که شامل نمایندگان سازمان راه و شهرسازی، مدیر کل سازمان نظام مهندسی و دو کارشناس سازمان نظام است. این کمیته‌ها بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت راه و شهرسازی، بررسی و نسبت به دادن رتبه اقدام می‌کنند. در اینجا مشخص می‌شود که هر کس چه میزان می‌تواند فعالیت و ساخت‌وساز انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha