• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403073023280
  • خبرنگار : 71496

تحلیلگر صهیونیست: «نابودی» زیرساخت‌های نظامی حماس ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد

تحلیلگر صهیونیست: «نابودی» زیرساخت‌های نظامی حماس ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های ارتش این رژیم، «نابودی» زیرساخت‌های نظامی جنبش حماس در غزه پنج تا ۱۰ سال زمان خواهد برد.

به گزارش ایسنا، «یوآو زیتون» تحلیلگر نظامی صهیونیست در صفحه رسمی خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: ارزیابی‌ها در ارتش حاکی از این است که «پاکسازی» نوار غزه از زیرساخت‌های نظامی حماس به پنج تا ۱۰ سال جنگ زمینی نیاز خواهد داشت.

این تحلیلگر در صفحه خود با طرح ۹ نکته به ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: نکته اول اینکه حاکمیت مدنی حماس باید تغییر کند نه اینکه طبق سیاست کابینه فعلی که هنوز حماس را به عنوان یک اصل تایید می‌کند، ضعیف شود.

این تحلیلگر در نکته دوم تاکید کرد: هرگونه جایگزین دیگری (برای حماس) به معنای جنگی ابدی در میدان غزه است که شامل آشوب در نوار غزه و حاکمیت ضعیف حماس است.

زیتون در مورد نکته سوم نیز مدعی شد: این ارزیابی‌ها باید با واقعیت‌های موجود در منطقه تطابق داشته باشد نه اینکه بمب مرگباری در جبالیا منفجر شود و گردان ۴۰۱ را در منطقه‌ای محدود که پیش از این ارتش ۲ بار در آنجا در ماه‌های دسامبر ۲۰۲۳ و مه ۲۰۲۴ مانور داشته، نابود کند.

زیتون در چهارمین مورد به موشک ضد زرهی اشاره کرد که ۲ هفته قبل در شمال نوار غزه شلیک شد، جایی که نیروهای جنبش (حماس) در تونلی کشف نشده در منطقه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر آن را «شخم زده بود» و فاصله زیادی با مرزها نداشت، پنهان شده بودند.

او در نکته پنجم به صحبت‌های افسران صهیونیست در جبالیا اشاره کرد و به نقل از آنها نوشت: تونل‌های جنگی را کشف کردیم که آنها را تخریب کرده بودیم اما حماس تا حدی آنها را بازسازی کرده است.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از افسران یاد شده نوشت: افرادی در ارتش اسرائیل هستند که از ترس و وقت‌کشی طبقه سیاسی ناخرسند هستند، بگذارید در غزه شهرک‌سازی کنند، حکومتی نظامی تشکیل دهند و دولت فلسطینی دیگری را روی کار بیاورند، آنها در حال حاضر کاری را آغاز کردند که هیچ یک از دستاوردهای ارتش اسرائیل در میدان جنگ را به عنوان استراتژی و یا اقدامی سیاسی تفسیر نمی‌کند.

زیتون در ششمین نکته نیز به بزرگترین منطقه در شهرهای نوار غزه یعنی خان‌یونس اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از بیش از ۶ ماه قبل تاکنون از آن عبور نکرده و در هفتمین نکته این سوال را مطرح کرد: چه چیزی در انتظار سربازهایی است که روزی دوباره به آن (خان‌یونس) یورش خواهند برد و یا در سال آینده و پس از آن بارها به آن حمله خواهند کرد؟

او در هشتمین نکته نوشت: یک میلیون و نیم آواره در خان‌یونس و اطراف آن وجود دارند و در جبالیا هزاران تن دیگر از ساکنان غزه و آنهایی که این بار آنجا را ترک نخواهند کرد، حضور دارند و این موجب می‌شود عملیات نظامی برای چند ماه دیگر ادامه یابد.

این تحلیلگر صهیونیست در آخرین نکته خود تاکید کرد: ارتش متوجه شده که با این شیوه نمی‌توان سال‌ها ساکنان غزه را تحت فشار گذاشت.

یوآو زیتون در پایان نیز تاکید کرد: باید سناریوهای انتفاضه مردمی را که در مرحله‌ای به گردان‌های ثابت نیروهای اسرائیلی در گذرگاه نتزاریم و محور فیلادلفیا خواهد رسید و البته در گذشته دور، ۲ بار این اتفاق افتاد، در نظر گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha