• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403073023269
  • خبرنگار : 50975

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۵۰ درصد بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

بیش از ۵۰ درصد بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰ درصد بیمه‌شدگان استان تحت پوشش این سازمان هستند که وظیفه ارائه خدمات درمانی و پشتیبانی‌ها به عهده مدیریت درمان تامین اجتماعی است.

مصطفی فلاحی امروز ۳۰ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از شاکله‌های نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان‌ها شامل دو شاخه بیمه‌ای و درمان است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت: بیش از ۵۰ درصد بیمه‌شدگان استان تحت پوشش این سازمان هستند که وظیفه ارائه خدمات درمانی و پشتیبانی‌ها به عهده مدیریت درمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان شامل دو بخش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم است، افزود: درمان مستقیم به معنای ارائه خدمت بدون اخذ وجه در مراکزی بوده که مالکیتشان در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

فلاحی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای یک بیمارستان ۱۶۶ تختخوابی و پنج مرکز درمانی است که دو مرکز در شهرکرد و سه مرکز نیز در بروجن، لردگان و فارسان قرار دارند.

وی بیان کرد: سالانه نزدیک به سه میلیون نفر به صورت سرپایی و برای بستری نیز ۱۵ هزار نفر به بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) مراجعه می‌کنند.

اخذ فرانشیز در حوزه بستری ۱۰ درصد و مراجعات سرپایی ۳۰ درصد را بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنند

فلاحی اضافه کرد: درمان غیر مستقیم نیز شامل خرید خدمت از ۱۱ بیمارستان (۱۰ بیمارستان دولتی و یک خصوصی) و بیش از ۶۰۰ مرکز طرف قرارداد (سایر مراکز درمانی نیز کلینیک، پاراکلینیک، مطب‌ها و رادیولوژی و... که بیش از ۶۰۰ مرکز) است.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در مراکز درمانی غیر مستقیم این سازمان سالانه ۴۵ هزار بیمار بستری با پرداخت ۳۰ درصد فرانشیز و چهار هزار و ۷۰۰ نفر با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز توسط بیمار به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی افزود: اخذ فرانشیز در حوزه بستری ۱۰ درصد و مراجعات سرپایی ۳۰ درصد را بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنند.

فلاحی گفت: در سال جاری حجم بار مراجعات سالانه ۲۰ درصد اضافه شده که نیاز است باتوجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و چهاردهم که عدالت در دسترسی به خدمات درمانی است، باید راهکارهایی در راستای گسترش دسترسی به خدمات درمانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری اقدامات دوسال اخیر نسبت به ۳۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: افزایش و استقرار مراکز درمانی از پنج مرکز به ۱۰ مرکز انجام شده که بالغ‌بر ۲۰‌هزار مترمربع زمین با هزینه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، سامان، اردل و شلمزار رشد پیدا کرده که در کشور بی سابقه است.

فلاحی در خصوص تجهیز و گسترش تنها بیمارستان ملکی استان، بیان کرد: رخت‌شوی خانه، آشپزخانه، انبار عمومی، واحد دندانپزشکی سانترال و ۷۰ درصد تاسیسات بیمارستان امام علی(ع) با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان نوسازی و تجهیز شد.

نوسازی بخش nicu بیمارستان امام علی (ع)

وی بیان کرد: ساخت و ساز بخش nicu بیمارستان امام علی (ع)بعد از انجام مناقصه انجام خواهد شد، همچنین طراحی اولیه واحد رادیولوژی انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیمارستان امام علی(ع) بعد از ۳۰ سال مجوز خرید و تجهیز دستگاه ام آر آی را دریافت کرد که امید است طی هشت ماه آینده مسقر شود.

وی با اشاره به خرید دستگاه «کوزا»، افزود: کاربرد این دستگاه بر روی جراحی‌های نوروسرجری است که برروی تومورهای مغزی فوکوس کرده و بیمار بعد از جراحی سلول‌های سرطانی، عوارضی که در گذشته ایجاد می‌شده را مشاهده نمی‌کند.

فلاحی با بیان اینکه بیمارستان امام علی(ع) تنها بیمارستان در استان که دارای اورژانس هوایی هلی‌پد است، بیان کرد: اگر در هر جای استان بیمار دچار تصادف، ضربه مغزی، سقوط از ارتفاع شود، اورژانس هوایی مستقیم در خود بیمارستان فرود می‌آید، امسال سه نفر توسط این تکنیک به بیمارستان مراجعه کردند.

بیمارستان امام علی (ع) تنها بیمارستان سبز استان است

وی ادامه داد: بیمارستان امام علی (ع) تنها بیمارستان سبز استان است که فاضلاب آن تصفیه و جهت آبیاری فضای سبز بیمارستان استفاده می‌شود.

فلاحی بیان کرد: بیمارستان امام علی (ع) در حوزه نرم‌افزاری در نظرسنجی‌هایی که در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شد نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه طبق بازرسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته این بیمارستان با رضایت‌مندی ۸۵ درصد رتبه سه کشوری را کسب کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه در سه ماهه دوم سال جاری بیمارستان امام علی (ع) رتبه اول کشور در حوزه رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و مراجعان تامین اجتماعی را کسب کرد، گفت: این بیمارستان پایین‌ترین نرخ سزارین در استان را دارا است.

وی بیان کرد: به علت افزایش رضایت‌مندی، نوبت‌دهی تلفنی راه‌اندازی شده که با توجه به محدودیت پزشک متخصص برای عدالت در دسترسی به متخصصان با بیش از ۲۲ خط ارتباطی انجام می‌شود.

فلاحی در خصوص ارتقا مراکز درمانی و حضور پزشک متخصص، گفت: در مرکز درمانی هفشجان اقدام به عقد قرارداد اولیه با دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات رایگان انجام شده که طی یک تا دو ماه آینده فعال خواهد شد.

وی توضیح داد: در حوزه نیروی انسانی و اشتغالزایی در سال گذشته بیش از ۱۵۰ نفر جهت تکمیل کادر اداری جذب شدند. 

فلاحی با بیان اینکه ارائه خدمات به افراد بالای ۶۵ سال و زیر هفت سال رایگان است، خاطرنشان کرد: در حوزه تعاملات با مراکز فراسازمانی، در خصوص جوانی جمعیت با یک مرکز نازایی عقد قرارداد انجام شده  که تا ۹۰ درصد تعرفه‌ها را تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha