• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403073023244
  • منبع : قوه قضاییه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۴۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد متصل شده‌اند

۴۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد متصل شده‌اند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۴۰ هزار مشاور املاک در راستای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، به سامانه ثبت اسناد متصل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: در حالی که کمتر از چهار ماه از لازم‌الاجرا شدن قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیرمنقول سپری شده، به منظور اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر قانون، تاکنون ۱۵ جلسه به میزبانی معاونت اول قوه قضاییه با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شده و هم‌افزایی خوبی در اجرای قانون به وجود آمده است؛ همچنین در این راستا ۱۴ جلسه به میزبانی سازمان ثبت با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله نمایندگان شش وزارتخانه تشکیل شده است.

وی افزود: از مجموع شش آیین‌نامه‌ای که قوه قضائیه در راستای اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیرمنقول مکلف به تهیه آن است، آیین‌نامه ماده ۳ این قانون نهایی و ابلاغ شده و پیش‌نویس آیین‌نامه ۵ ماده نیز در معاونت حقوقی قوه قضائیه در حال بررسی است؛ از دولت نیز انتظار داریم در زمینه اجرای تکلیف خود و تهیه و نهایی کردن ۸ آیین‌نامه مربوط به این قانون، اهتمام لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیرمنقول نیز گفت: در نتیجه پیگیری‌های ویژه به عمل آمده، تاکنون ۴۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت اسناد متصل شده‌اند و ۹۹ هزار پیش‌نویس موضوع ماده ۳ این قانون نیز در بستر سامانه‌های ثبت تنظیم شده است.

بابایی در ادامه، روند اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیرمنقول را روندی مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر سامانه موضوع ماده ۱ قانون که از تکالیف سازمان ثبت بوده راه‌اندازی شده و سامانه موضوع ماده ۱۰ قانون نیز ۴ ماه پیش از موعد قانونی یک ساله آن، راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان ثبت اسناد و املاک در نیمه نخست سال جاری پرداخت و گفت: طی شش ماه نخست سال جاری در حوزه الکترونیکی شدن و هوشمندسازی، شاهد رشد ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم؛ در زمینه تثبیت مالکیت‌ها و صدور سند برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز ۸۴ درصد پیشرفت نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم؛ در هر کدام از حوزه های صدور اسناد اراضی کشاورزی و صدور اسناد اراضی موقوفه نیز طی شش ماه نخست سال جاری  ۹۰ درصد پیشرفت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک خاطرنشان کرد: در حوزه کمک به نظام بانکی و کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی، طی شش ماه نخست سال جاری ۴۶ هزار و ۹۴۸ فقره پرونده در حوزه قراردادهای بانکی، اجراییه چک‌های بلامحل و اسناد قهری تشکیل شده و ۳۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این حوزه وصول معوقات بانکی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۶:۳۷

شغل املاکی باید جمع شود دیگه هرچی پدرمردم رادرآوردند وخودشان هم میلیاردرشدندبس است همان پلتفرم وسامانه کاتب کفایت می‌کند وقراردادهای موجر ومستآجرراهم بعدازپرداخت عوارض ومالیات سالانه به دولت درمحضربه ثبت میرسانند.زتده باد دولت.