• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403073023174
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر:

شهرداری همدان در اجرای سند مهندسی استان پیشتاز باشد

شهرداری همدان در اجرای سند مهندسی استان پیشتاز باشد

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری باید در اجرای سند مهندسی استان پیشتاز باشد.

 علی رضایی دوشنبه ۳۰ مهرماه در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر همدان که پیرامون بررسی سیاست‌های فرهنگی-اجتماعی بودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری همدان برگزار شد، افزود: آموزش‌های شهروندی از وظایف ذاتی شهرداری است که باید به صورت مستمر در این زمینه فعالیت داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: تا زمانی که آموزش‌های شهروندی به رفتار شهروندی تبدیل نشود نمی‌توان گفت موفقیتی در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه بودجه‌های آموزش شهروندی باید در محل خود هزینه شوند، گفت: این بودجه‌ها باید به صورت هدفمند و نظام‌مند با نظارت سازمان فرهنگی اجتماعی صرفاً برای آموزش شهروندی هزینه شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، افزود: تاکید شورا به توجه بیشتر شهرداری در این حوزه است، چرا که متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی در حوزه‌های تخصصی استفاده شود، یادآور شد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری باید در انجام برنامه‌های خود از تشکل‌های مردمی و تخصصی که کارهای موثر انجام می‌دهند استفاده کرده و حمایت کند.

رضایی با اشاره به اینکه امسال برای سند مهندسی استان اعتباری لحاظ شده است، تاکید کرد: با توجه به وظایفی که سازمان فرهنگی شهرداری در این سند دارد، این سند بایستی جزو برنامه‌های سال آینده باشد و در بودجه سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شود.  

وی ادامه داد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی، بایستی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و در جهت بهبود رفتار شهروندی برنامه‌ریزی شود.  

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ جمع‌آوری زباله به‌صورت یک روز در میان در شهرداری، اظهار کرد: در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود که جمع‌آوری زباله در ساعات معین نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله به صورت یک روز در میان صورت می‌تواند در کاهش هزینه‌های شهر و ارتقای بهره‌وری کمک کند، یادآور شد: سازمان فرهنگی باید تقویم برنامه‌های فرهنگی ورزشی اجتماعی خود را تدوین کرده و بر اساس این تقویم پیش برود.

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: در مطالعات و اجرای پروژه‌های ورزشی، لازم است نظر معاونت ورزشی سازمان فرهنگی نیز لحاظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha