• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403073023142
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

تشکل‌های تجاری و بازرگانی موتور محرکه تحقق دیپلماسی اقتصادی هستند

تشکل‌های تجاری و بازرگانی موتور محرکه تحقق دیپلماسی اقتصادی هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بی‌بدیل مراودات تجاری و بازرگانی در توسعه، عمران و آبادی جامعه، گفت: تشکل‌های تجاری و بازرگانی موتور محرکه تحقق دیپلماسی اقتصادی به عنوان اولویت مدیریت ارشد استان هستند.

بهرام سرمست در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی استان با بیان اینکه آقای دکتر پزشکیان در این شرایط اقتصادی فداکاری کرده است، تاکید کرد: تلاش همه جانبه با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی از اولویت هاست.

وی با یادآوری اینکه زمانی ۱۱ کشور در تبریز کنسول‌گری داشتند، اضافه کرد: جایگاه آذربایجان شرقی در دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه منحصربفرد است و باید از این فرصت برای توسعه استان و کشور نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی دیپلماسی اقتصادی به عنوان اولویت دولت در استان، تشکل‌های بازرگانی و صنفی استان هستند، ادامه داد: در ارتباط با مراودات مرزی کارهای بزرگی می توانیم انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در این راستا مجمع مشورتی توسعه استان با حلقه‌های مشورتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تشکیل خواهیم داد.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه این تشکل صنفی تخصصی در سال ۱۳۸۵ تشکیل شده‌ است، گفت: از سرگیری فعالیت کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان می‌تواند در توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی از این خطه تاثیرگذار باشد.

محمد نجاری کهنمویی با اعلام آمادگی برای همکاری انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی استان با استانداری در حوزه صادرات غیرنفتی افزود: آذربایجان شرقی لکوموتیو معدن کشور بوده و ظرفیت بالایی برای صادرات و ارزآوری دارد.

وی یادآوری کرد: صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی استان ما زمانی در کشورهای قفقاز، قزاقستان و بلاروس طرح اجرا می‌کردند، اما امروز هیچ پروژه‌ای در این کشورها در دست اجرا نداریم. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی، تابعی از گسترش مناسبات سیاسی با کشورهای مختلف است، ادامه داد: تشکل ما در مسیر کمک به بهبود فضای کسب و کار در خدمت مدیریت ارشد استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha