• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403073023119
  • خبرنگار : 71560

محمد هاشمی: برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بهتر است وارد بازی اروپایی‌ها نشوند

محمد هاشمی: برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بهتر است وارد بازی اروپایی‌ها نشوند

یک فعال سیاسی تاکید کرد: بهتر است کشورهای حاشیه خلیج فارس به این موضوع توجه داشته باشند که وارد بازی نشوند که فقط منافع اروپایی ها را تامین می‌کند.

محمد هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ادعای واهی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، بیان کرد: جزایر سه گانه از قدیم الایام متعلق به ایران بوده و خواهد بود. این جزایر سه گانه هیچ گاه از ایران منفک نخواهد شد. اروپایی ها صرفا به دنبال ایجاد تفرقه و بازی در منطقه هستند تا منافعی از کشورهای حاشیه خلیج فارس کسب کنند. متاسفانه  کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات که اروپایی ها مدعی شدند، این جزایر متعلق به امارات است، توجه ای به آثار این موضوع نکردند.

وی در ادامه اظهار کرد: امارات در مجموع به اندازه یک استان ایران نیز نیست.لذا نباید اینقدر ریسک کرده و وارد همچین بازی هایی شوند که صرفا منافع اروپایی ها را تامین می کند.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: بهتر است کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر بر روی امنیت منطقه و تعامل منطقه ای با همسایگان خود متمرکز شوند، نه اینکه هر کس آمد تا پولی از آنها بگیرد و حرفی را به زبان بیاورد که به نفع آنان است، تسلیم شوند. این حرف ها امروز دیگر خریداری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل جز اینکه در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس تفرقه ایجاد می‌کند، نتیجه ای ندارد، زمانی که پای نفاق و تفرقه در منطقه خلیج فارس به میان بیاید، همه کشورهای منطقه ضرر خواهند کرد. منتهی کشورهایی که کوچک تر هستند بیشتر ضرر می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید به عواقب این مطالب توجه داشته و شرایط منطقه‌ای را در نظر بگیرند. امنیت منطقه باید از سوی کشورهای منطقه تامین شود. تعامل و تجارت بین کشورهای منطقه بهترین گزینه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha