• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403073023115
  • خبرنگار : 50184

راه‌اندازی ۱۴ رشته بین رشته‌ای در دانشگاه رازی کرمانشاه

راه‌اندازی ۱۴ رشته بین رشته‌ای در دانشگاه رازی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه از راه اندازی ۱۴ رشته میان رشته‌ای در دانشکده جدیدالتاسیس علوم و فناوری‌های راهبردی این دانشگاه خبر داد.

امیر رجب‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی یک دانشکده جدید در دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: مسئولین دانشگاه از چندسال پیش پیگیری‌های خود را برای راه‌اندازی یک دانشکده جدید تحت عنوان «دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی» آغاز کرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه رازی جزو دانشگاه‌های منتخب شورای گسترش آموزش عالی بود و از طرفی طبق گزارش موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) در تولید علم بومی و بین‌المللی کشور بیش از یک درصد مشارکت داشته، مجوز تاسیس این دانشکده به دانشگاه اعطا شد. 

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تنها ۱۶ دانشگاه در کشور تاکنون چنین دانشکده‌ای را راه اندازی کرده‌اند، گفت: خوشبختانه این دانشکده برای مهر امسال راه‌اندازی شد. 

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که از قبل برای راه‌اندازی این دانشکده شده بود، مسئولین دانشگاه از همان زمان رایزنی‌های خود را برای راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با آن نیز انجام دادند. 

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: مجموعه این تلاش‌ها باعث شد تا طی چند سال اخیر مجوز ۱۴ رشته بین رشته‌ای به دانشگاه رازی داده شود که همگی آنها اکنون در دانشکده فناوری‌های راهبردی فعال هستند. 

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج رشته مربوط به کارشناسی، هفت رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکتری است، عنوان کرد: در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی شهرسازی، مهندسی پلیمر، تاریخ اسلام، آموزش زبان انگلیسی و زیست فناوری راه‌اندازی شده است. 

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: مهندسی معماری و انرژی، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی، علوم اقتصادی گرایش تجارت الکترونیکی، ریاضی کاربردی گرایش معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی و علوم اقتصادی گرایش اقتصاد نظری و هواشناسی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد هستند. 

وی یادآورشد: برای مقطع دکتری نیز دو رشته علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی و نیز علوم و مهندسی آب گرایش منابع آب راه‌اندازی شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha