• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403073022989
  • خبرنگار : 50037

معاون فرماندار:

روز «کبودراهنگ» به‌زودی برگزار می‌شود

روز «کبودراهنگ» به‌زودی برگزار می‌شود

ایسنا/همدان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کبودراهنگ از برگزاری روز کبودراهنگ و گرامیداشت شهدای پنجم آبان ۵۷ این شهرستان در آبان ماه خبر داد.

مهدی سعادتمند دوشنبه ۳۰ مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز شهرستان و گرامیداشت یادو خاطره شهدای گرانقدر پنجم آبان ۵۷ این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ نقش سازنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و باید به خوبی این روز بسیار بزرگ در تاریخ ملی ما ثبت و از طریق رسانه‌ها برای عموم مردم بازگو شود.

وی با بیان اینکه کبودراهنگ در طول تاریخ همواره استکبارستیز بوده و در مقابل استعمار پیر در گذشته و در مقابل استکبار جدید که آمریکا و دیگر کشورهای غربی سردمدار آن هستند ایستاده است، افزود: شهدا جایگاه والایی دارند به‌ویژه شهدای پنج آبان کبودراهنگ که زمینه‌ساز انقلاب بودند پس باید برنامه‌ای در شأن این شهدا برگزار کنیم و ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

وی تصریح کرد: کمیته‌های ویژه‌ای که برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته می‌شود باید بتوانند به بهترین نحو ممکن برنامه‌های خود را در راستای بیان جایگاه شهرستان به نمایش در بیاورند.

به گزارش ایسنا، پنجم آبان ۱۳۵۷ روز همبستگی، ایثار و شهادت، روزی که تعدادی از مردم غیور و انقلابی کبودراهنگ در مبارزه با رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت، استبداد و به ثمر نشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است. این قیام نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در کشور شد و مردم در این روز به خروش آمدند.

همین حضور باعث شد تا امام خمینی(ره) با اطلاع از این قیام مردم، در سخنرانی خود در جمع دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه این حرکت انقلابی را ستوده و از آن به عنوان نقطه پایانی رژیم پهلوی یاد کند که این سخنرانی تاریخی در کتاب صحیفه نور، جلد چهارم در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و امام راحل در این سخنرانی با بیان جملاتی زیبا و با ارزش و ماندگار، مردم ولایتمدار کبودراهنگ را مورد لطف و تفقد خود قرار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha