• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403073022728
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد

هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه ۴۵ میلیارد تومان

هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه ۴۵ میلیارد تومان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه و بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی استان در سالجاری در گرو تخصیص ۲۵۵۵میلیارد تومان اعتبار است.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا، افزود: راهسازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر هست و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان، راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به طوری که هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه در استان حدود۴۵ میلیارد تومان در حال حاضربرآورد شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دست ساخت است که برای بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر از آن تا پایان سال که در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی آنها به ۵۰ درصد رسیده است به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های در حال احداث حوزه ساخت و توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی این استان با وجود مطالبات سنگین بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حتی یک روز هم تعطیل نشده و این طرح ها همچنان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.

اکبری تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از نظر شاخص بزرگراهی از میانگین کشوری عقب است و برای سرعت دادن به احداث و توسعه طرح‌های بزرگراهی در استان نیازمند تامین اعتبار هستیم.

وی بر ضرورت ارتقا و افزایش کیفیت طرح‌های راه سازی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش در ساخت و توسعه راه‌ها این است تا در کنار سرعت دهی به اجرای پروژه‌ها مسئله کیفی‌سازی نیز از نظر فنی به نحو احسن عملیاتی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ساخت بزرگراه در این استان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و به تبع آن تامین ایمنی راه ها، از آن جهت اهمیت دارد که سبب توسعه فعالیت ناوگان حمل و نقل می شود و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزه های اقتصادی فراهم می سازد.

اکبری با بیان اینکه تا زمانی که جاده ها از استاندارد لازم برخورد دار نباشد و شبکه حمل و نقل مناسبی شکل نگیرد توسعه اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: حمل و نقل زمینی نقش موثری در اقتصاد و رونق یک منطقه دارد، از تجارت و بازرگانی با جابه‌جایی کالاها ، ایجاد فرصت‌های شغلی، دسترسی و ارتباط بین مناطق و مراکز شهری، رقابت پذیری اقتصادی توام با جذب سرمایه‌گذاری تا بهبود گردشگری که به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به مقاصد گردشگری ، جاذبه‌ها و مکان‌های فرهنگی را فراهم می کند از جمله فرصت‌هایی است که توسعه شبکه بزرگراهی فراهم می کند.

 وی تصریح کرد: اداره کل راه وشهرسازی استان وارد خیز بلندی برای بستن پرونده ساخت بزرگراههای حوزه عملکردی شده است بطوری که در طول  ۴ سال اخیر اقدامات موثری انجام داده و با تداوم این مسیر به نظر می رسد تا حدود سه سال آینده کار ساخت بزرگراه در شبکه اصلی آن به اتمام برسد که برای به سرانجام رسیدن این فرآیند تمام ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا این مطالبه ۴۰ ساله و به حق مردممان را در کف میدان عینیت بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۸-۰۱ ۱۰:۰۱

مگه میخواین با طلا و سکه کف بزرگراه بسازین من اهل سیستانم و میبینم ک چطور دارین بزرگراه سیستان میسازین اصلآ همچین هزینه ای ک میگین نداره برای هرکیلومتر یک میلیارد هم خیلی زیاده بااین جاده های بی کیفیتی ک دارین میسازین توی سیستان همه چیز افتضاحه