• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403073022710
  • خبرنگار : 50037

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس:

مشکل تأمین خاک رس سفالگران لالجینی به‌زودی مرتفع می‌شود

مشکل تأمین خاک رس سفالگران لالجینی به‌زودی مرتفع می‌شود

ایسنا/همدان نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل تأمین خاک رس سفالگران لالجینی در دست اقدام بوده و به‌زودی به‌طور کامل مرتفع می‌شود.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تأکید براینکه یکی از تهدیدات شهر لالجین تک محصول بودن این شهر بوده به‌طوری که بیشتر اشتغال مردم این شهر سفالگری است، اظهارکرد: با توجه به تک محصول بودن این شهر در بحث سفالگری، لالجین برای همیشه آنقدر خاک رس نخواهد داشت که نیاز سفالگران را تامین کند اما با این وجود، آنچه مورد نیاز صنایع دستی و سفالگران منطقه است باید تأمین شود، چرا که سفالگری صنعت مهم شهرستان بهار بوده و افتخار کشور در دنیا به واسطه جهانی بودن شهر لالجین است.

توسلی با تاکید بر اینکه باید این برند سفالگری لالجین را حفظ کرده و مشکلات و دغدغه‌های قشر صنعتگران این حوزه را مرتفع کنیم‌، خاطرنشان کرد: ماه‌های گذشته در تأمین خاک سفالگران لالجینی دچار مشکل شده بودیم و جهاد کشاورزی بر اساس طبقه‌بندی که برای خاک دارند اجازه بهره‌برداری از خاک رس منطقه را به سفالگران نمی‌دادند.

وی بیان کرد: برای حل این مشکل بنده، فرماندار شهرستان بهار و نیز امام جمعه لالجین پیگیری‌های مجدانه‌ای داشته‌ایم و مکاتبات مختلفی را برای رفع این مشکل انجام دادیم .

توسلی همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی در دفتر امام جمعه لالجین برای رفع مشکل خاک رس سفالگران لالجینی، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تا حدودی این مشکل رفع شده و در پایان حل مشکل به‌طور صددرصدی است که امیدواریم دستگاه‌های مرتبط نیز همکاری لازم برای این موضوع را به نحو احسن داشته‌ باشند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مهم محور همدان _بهار_گل تپه_علیصدر، اظهار کرد: تاکنون برای این پروژه اعتباری افزون‌بر ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل این پروژه به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

توسلی با بیان اینکه این محور یکی از نقاط حادثه‌خیز استان بوده که هر ساله در تصادفات مختلف فوتی‌های بسیاری می‌داد و اصلاح و رفع این نقطه حادثه‌خیز برای کاهش تصادفات امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکار این طرح دارای ۵۶ میلیارد تومان مطالبه بوده که پیگیر تامین طلب پیمانکار از طریق بانک و محل‌های دیگر اعتباری هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha