• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072922663
  • خبرنگار : 50474

سرپرست هلال احمر بم تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان

ضرورت راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بم با اشاره به ضرورت راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان گفت: شرق استان کرمان با وجود پنج شهرستان(بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی) و همچنین وجود زیرساخت‌های کافی نیازمند راه‌اندازی داروخانه هلال احمر است.

محسن توحیدی ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هلال احمر بم در ۶ ماهه نخست سال جاری از لحاظ امداد حوادث جاده‌ای در سطح استان کرمان رتبه دوم را داشته است.

وی افزود: با توجه به گزارش آماری، تحلیلی عملیات‌های امداد و نجات مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) شهرستان بم در نیمه نخست امسال با ۲۸ حادثه در رتبه دوم مأموریت‌های جاده‌ای قرار گرفت.

توحیدی با اشاره به اینکه هلال احمر در راستای آموزش نیز گام‌های خوبی برداشته، بیان کرد: بیش از ۶۳۰ نفر از آموزش‌های ما استفاده کرده‌اند که برای این افراد گواهینامه نیز صادر شده و از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر علاقمند هستند تا دوره‌های تکمیلی بعدی را نیز ادامه بدهند و به عنوان امدادگر فعالیت داشته باشند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بم عنوان کرد: افرادی که در دوره‌های هلال احمر شرکت کنند، می‌توانند به عنوان یک امدادگر در کنار ما باشند  و در زمان حوادث از این افراد استفاده می‌شود.

توحیدی درباره فعالیت‌های هلال احمر در بحث درمان نیز گفت: ۵۴۲۳ نفر در ۶ ماه نخست امسال خدمات درمانی و توانبخشی دریافت کرده‌اند که این خدمات شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، دندانپزشکی، روانشناسی  و سایر موارد است.

وی بیان کرد: هلال احمر همچنین پل ارتباطی بین توانمندان و نیازمندان است که به طور مثال یکی از خیران بمی در بحث کمک به مردم غزه و لبنان مبلغ ۳۵ میلیون تومان از طریق هلال احمر کمک کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بم با اشاره به ضرورت راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان اضافه کرد: شرق استان کرمان با وجود پنج شهرستان و همچنین وجود زیرساخت‌های کافی نیازمند راه‌اندازی داروخانه هلال احمر است.

وی افزود: هلال احمر بم مکان مورد نظر برای راه‌اندازی داروخانه را دارد که فعلا به دلیل نداشتن مجوز این مکان در اجاره بخش خصوصی برای راه‌اندازی یک داروخانه عمومی است.

توحیدی توضیح داد: برای راه‌اندازی داروخانه هلال احمر منتظر مجوزهای لازم هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha