• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072922621
  • خبرنگار : 50976

عضو شورای شهر:

استخدام عادلانه در شهرداری شیراز مدنظر قرار گیرد

استخدام عادلانه در شهرداری شیراز مدنظر قرار گیرد

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت توجه به وضعیت اشتغال کارکنان شهرداری تأکید کرد و گفت: افرادی که از سازمان‌های دیگر به شهرداری شیراز انتقالی گرفته‌اند فرصت استخدام عادلانه را از شهروندان می‌گیرند.

افسانه خواست خدایی عصر امروز، ۲۹ مهرماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های اخیر افراد زیادی به عنوان کارمند به شهرداری انتقالی گرفته و مشغول به کار شدند و برخی از این‌ افراد به شکل موقت و برخی به شکل دائم از دستگاه‌های دیگر یا شهرداری‌های سایر شهرها به شهرداری شیراز منتقل شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هرگونه انتقالی به شهرداری فرصت استخدام عادلانه را از شهروندان سلب می‌کند سوالاتی به عنوان تذکر از شهردار شیراز مطرح می‌شود. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شهردار شیراز پاسخ دهد که آیا خبر انتقالی‌های متعدد به شهرداری صحت دارد و اگر صحت دارد اسامی و تعداد این افراد چند نفر است و موضوع بعدی اینکه معیار انتخاب این افراد که انتقالی گرفته‌اند، چگونه و بر اساس چه پتانسیل، چه ظرفیت و چه مدرک تحصیلی بوده است و اینکه تخصصی که انتخاب شده آیا مورد نیاز شهرداری بوده و این افراد دقیقاً در کدام قسمت شهرداری مشغول به کار شده‌اند.

خواست خدایی اظهار کرد: این افراد که اکنون در شهرداری مشغول به کار هستند جایگزین پست چه اشخاصی در شهرداری شده‌اند و آیا به تعداد لازم در شهرداری پست خالی وجود دارد و جایگاه و پست افرادی که در شهرداری هم اکنون مشغول به خدمت هستند چگونه در نظر گرفته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود به موضوع فرهنگسراهای منطقه ۵ شهرداری شیراز پرداخت و گفت: منطقه ۵ یکی از مناطق کم برخوردار شهر شیراز است و تعدادی فرهنگسرا در این منطقه وجود دارد. این فرهنگسراها ظرفیت زیر ساختی کار فرهنگی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از این فرهنگسراها ساختمان آرامستان‌ها است که در یکی از محلات کم برخوردار منطقه ۵ قرار دارد. مردم این منطقه نیاز جدی به چنین ساختار و فضاهای فرهنگی دارند.

خواست خدایی از شهرداری خواست موضوع فرهنگسراهای منطقه ۵ را سریع‌تر و جدی‌تر در دستور کار قرار دهد و سپس افزود: در تاریخ ۱۷ دی سال ۱۴۰۱ صورت جلسه و مصوبه رسمی کمیسیون سلامت و محیط زیست به شهرداری ابلاغ شده است که در واقع پیرو بند ب تصمیم گرفته شده است که سازمان آرامستان‌ها به مکان دیگری منتقل شود و به هر حال شهروندان این منطقه از فرهنگسرایی که حق طبیعی آن‌ها است محروم شده‌اند.

وی افزود: منطقه ۵ ظرفیت فرهنگی بسیار اندکی دارد و یکی از این ظرفیت‌ها همین فرهنگسرا است که به عنوان سازمان آرامستان‌ها اشغال شده است. به هر حال یکی از تقاضاهای جدی مردم در منطقه ۵ موضوعات فرهنگی و بحث فرهنگسراهای این منطقه است که تقاضا می‌شود سازمان آرامستان‌ها از مجموعه واقع در فرهنگسرای مادر در پارک مادر انتقال پیدا کند و این فرهنگسرا را در اختیار مردم قرار دهد. لازم است شهرداری سریعاً در ۲ ماه آینده این موضوع را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha