• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072922422
  • خبرنگار : 50176

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی در لرستان

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس پلیس‌ راه لرستان از کاهش ۱۱ درصدی تلفات فوتی در استان خبر داد.

سرهنگ محمد زارعی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون فوتی‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری استان ۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۵۲ درصد از تصادفات برون‌شهری مربوط به عدم توجه به جلو و ۲۱ درصد عدم توانایی در کنترل سرعت بوده است.

رئیس پلیس‌ راه لرستان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد، افزود: ۳۹ درصد از تصادفات برون‌شهری ناشی از واژگونی خودرو و ۵۷ درصد برخورد با وسیله نقلیه است. همچنین ۷۲ درصد تصادفات در برون‌شهری مربوط به سواری‌هاست.

زارعی ادامه داد: در سطح استان ۸۷ دوربین هوشمند ثبت تخلف وجود دارد که گاهی بین ۱۰ تا ۱۲ دستگاه بدلیل قدیمی بودن دچار نقص هستند.

وی تصریح کرد: متوسط تعداد دوربین درکشور، هر ۱۰ کیلومتر یک دوربین است اما در استان لرستان این عدد به ۲۹ کیلومتر می‌رسد، که از این نظر جزو استان‌های کم برخوردار هستیم.

رئیس پلیس‌ راه لرستان با بیان اینکه ۳۹ درصد از تصادفات برون‌شهری استان در چهارخطه‌ها  و ۳۱ درصد در دو خطه‌ها اتفاق می‌افتد، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۷ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است.

این مقام انتظامی افزود: امسال هم ۱۱۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که از این تعداد ۴۴ نقطه بحرانی تعریف شده است.

وی گفت: ایمن‌سازی ۲۲ نقطه حادثه‌خیز به‌عنوان اولویت مشخص شده است.

رئیس پلیس‌راه لرستان با اشاره به اینکه یکی از محورهای پرخطر استان پلیس‌راه کمالوند تا روستای ایمان آباد ازنا سگوند است، تصریح کرد: باتوجه‌ به تردد بالا در این محور ضرورت دارد چهارخطه کردن محور توسط مسئولان و نمایندگان پیگیری شود.

زارعی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای بحرانی پل سیمره تا اندیمشک به طول ۱۵۵ کیلومتر است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۸  نفر از فوتی‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری در این محور اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: ۱۷ درصد از تصادفات برون‌شهری در محور پل سیمره تا اندیمشک اتفاق می‌افتد این درحالی است که این محور مسیر اصلی اربعین بوده و نیازمند تعریض محور و چهارخطه کردن این مسیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha