• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072922405
  • خبرنگار : 71628

اعضای کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم‌های نفتی علیه روسیه شدند

اعضای کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم‌های نفتی علیه روسیه شدند

گروهی دو حزبی از کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا، با ابراز نگرانی از تاثیر فعالیت‌های یکی از شرکت‌های بزرگ خدمات نفتی آمریکا بر تداوم اقدامات جنگی روسیه در اوکراین، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه صنایع خدمات نفتی روسیه شد.

به گزارش ایسنا، گروهی متشکل از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا با ادعای این که قوانین فعلی این کشور یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی را قادر ساخته جنگ روسیه در اوکراین را تسهیل کند، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه صنایع خدمات نفتی روسیه شد.

روزنامه فایننشال تایمز با انتشار این مطلب گزارش داد: این گروه از کنگره، همچنین از وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا خواسته‌ توضیح بدهد که آیا مجوز مبادلاتی را صادر کرده که از طریق آن، شرکت «اس‌ال‌بی» مستقر در هوستون که بیشتر با نام پیشین آن، یعنی «اشلومبرگر» شناخته می‌شود، تجهیزاتی به ارزش ۱۷.۵ میلیون دلار را در بازه اوت و دسامبر سال گذشته به روسیه وارد کرده باشد. اس‌ال‌بی بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان است.

این درخواست‌ کنگره در پی یکی از تحقیقات فایننشال تایمز در اوت مطرح می‌شود که فاش کرد اس‌ال‌بی به گسترش فعالیت‌های خود در روسیه ادامه داده و برخلاف تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در واکنش به جنگ آن در اوکراین، روی کنار زدن رقبای خارجی تمرکز کرده است.

در نامه این گروه دو حزبی که بیش از ۵۰ نفر از اعضای کنگره آن را خطاب به «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا کرده‌اند، آمده است: این شرکت مستقر در آمریکا سوخت ماشین جنگی ولادیمیر پوتین را با تامین مالی حمله وحشیانه به اوکراین تامین می‌کند. ما از شما می‌خواهیم به حمایت از متحدان اوکراینی‌مان از طریق تلاش برای اعمال تحریم‌های سختگیرانه‌تر به منظور محدود کردن موثر سود مالی پوتین ادامه دهید.

نمایندگان وزارت امور خارجه آمریکا گفته‌اند که این شرکت به درخواست توضیح در این باره پاسخی نداده است.

وزارت خزانه‌داری نیز گفته «از تمامی ابزارها برای کاهش درآمد کرملین و سخت‌تر کردن فعالیت ماشین جنگی روسیه» استفاده می‌کند.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: شرکت‌های آمریکایی از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در روسیه منع می‌شوند و ما برنامه داریم تمامی تحریم‌هایمان را علیه شرکت‌هایی که در حیطه اختیاراتمان هستند، اجرایی کنیم.

شرکت‌های خدمات نفتی بیشتر فعالیت‌های مهم را در صنایع جهانی نفت و گاز، از جمله جاده‌سازی، احداث خط لوله، حفاری چاه‌های نفت و گاز و پمپاژ نفت خام انجام می‌دهند. این شرکت‌ها همچنین دسترسی به فناوری‌های پیچیده‌ای را امکان‌پذیر می‌سازند که برای حمایت از عملیات‌های کاوش و توسعه عملیات‌های پیچیده حفاری ضروری است.

گروه‌های حقوق بشری و دولت اوکراین شرکت آمریکایی اس‌ال‌بی را به کمک به میلیاردها دلار درآمد نفتی متهم کرده‌اند که از اقدامات جنگی روسیه حمایت می‌کند. سال گذشته، آژانس ملی پیشگیری از فساد اوکراین این شرکت آمریکایی را به فهرست سیاه «حامیان بین‌المللی جنگ» اضافه کرد.

اما سیاستمداران غربی به دلیل نگرانی از این که مسکو صادرات سوخت‌های فسیلی را قطع کند و قیمت جهانی نفت افزایش دهد، تاکنون، از اعمال تحریم‌های جامع علیه شرکت‌های خدمات نفتی خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha