• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072922391
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

اختتامیه هشتمین جشنواره‌ ملی «فانوس» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود 

اختتامیه هشتمین جشنواره‌ ملی «فانوس» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود 

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌ و بختیاری گفت: این استان از یکم تا سوم آبان‌ماه میزبان «هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس» است.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری امروز ۲۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع «هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس» که از اول آبان‌ماه به مدت سه روز به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود اظهار کرد: استان ولایت‌مدار چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و نقشی پررنگ را در دفاع از میهن اسلامی ایفا کرد و در مقابله با داعش نیز جزو اولین‌ها بوده و اولین شهید بسیجی و نیز اولین شهید پزشکی کشور در دفاع از حرم آل‌الله از فرزندان این استان بودند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری امروز نیز در عرصه فرهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت نقشی تأثیرگذار دارد، افزود: این استان با آمادگی کامل از برگزاری برنامه‌های جذاب و اثرگذار حمایت می‌کند که در این راستا میزبان جشنواره ملی هنری فانوس خواهد بود، این جشنواره یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین جشنواره‌های هنری دفاع مقدس بوده و می‌تواند همه جزئیات و ظرافت‌های تابلوی پررنگ و پرنقش و نگار دفاع مقدس و مقاومت را تبیین کند و تا اعماق جامعه انتقال دهد.

ذوالفقاری بیان کرد: از ماه‌های اول برنامه‌ریزی لازم انجام شد تا بتوانیم جشنواره فاخر در شأن استان را برگزار کنیم که براساس هماهنگی انجام شده، این رویداد هنری به مدت سه روز از یکم تا سوم آبان‌ماه با میزبانی از هنرمندان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در خصوص جزئیات برپایی اختتامیه هشتمین جشنواره فانوس در استان، گفت: از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه یکم آبان، پذیرش میهمانان هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره در شهرکرد آغاز می‌شود، همچنین دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و برپایی برنامه افتتاحیه در این روز پیش‌بینی شده است. برگزاری کارگاه توانمندسازی تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز در این روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

ذوالفقاری بیان کرد: مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس صبح روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه با حضور همه شرکت‌کنندگان و تعدادی از هنرمندان شاخص کشوری و مسئولان استانی و ملی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده برای شرکت‌کنندگان در اختتامیه جشنواره فانوس، بیان کرد: بازدید از پل تاریخی زمان‌خان در سامان، حضور در برنامه تفریحی قایقرانی و بازدید از موزه و قلعه تاریخی چالشتر، برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، رونمایی از سردیس سردار شهید سیدکمال فاضل، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «چشم و چراغ» با موضوع خانواده‌های معظم شهدا و ... از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افتتاح یادواره‌های شهدا در سه شهرستان بروجن، شهرکرد و خانمیرزا با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور را از دیگر مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام برگزاری جشنواره فانوس در استان بیان کرد.

ذوالفقاری در پایان بیان کرد: جشنواره ملی هنری فانوس در ۶ بخش شامل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، بخش رادیویی و نیز بخش دانش‌آموزی برگزار می‌شود که ۱۱ هزار و ۵۹۱ اثر در شش بخش یادشده به دبیرخانه کشوری ارسال شد و ۴۳۹ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که داوری‌ها در طی ماه گذشته انجام و از منتخبان هر رشته در مراسم اختتامیه جشنواره که روز دوم آبان‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha