• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403072922300
  • خبرنگار : 50060

سرشماری کشاورزی در قزوین ۱۲ آبان ماه آغاز می‌شود

سرشماری کشاورزی در قزوین ۱۲ آبان ماه آغاز می‌شود

ایسنا/قزوین سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین با بیان اینکه سرشماری کشاورزی در قزوین ۱۲ آبان ماه آغاز می‌شود، گفت: در مجموع ۲۸۶ نفر در جمع آوری آمار و سرشماری استان فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۸۳ نفر مأمور و ۱۷ نفر مأمور تلفنی هستند.

به گزارش ایسنا، علی رحمانی یکشنبه ۲۹ مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین، اظهار کرد: ۱۰ سال از سرشماری حوزه کشاورزی می‌گذرد و در این راستا نیازمند آمارهای به روز هستیم تا بتوانیم اطلاعات دقیقی از بهره‌برداران کشاورزی، محصولات زراعی، باغی، دام و طیور، محصولات گلخانه‌ای، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در آخرین سرشماری که سال ۹۳ انجام شد چهار میلیون بهره‌بردار کشاورزی در کشور شناسایی شده است، گفت: در سرشماری کشاورزی صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی استان قزوین تحت پوشش قرار می‌گیرد، ضمن اینکه سرشماری کشاورزی فقط در روستاها اتفاق نمی‌افتد بلکه در شهرها نیز سرشماری خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: ۲۷ رده اجرایی در سرشماری بخش کشاورزی فعالیت دارند که در مجموع ۲۸۶ نفر در جمع آوری آمار و سرشماری استان فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۸۳ نفر مأمور و ۱۷ نفر مأمور تلفنی هستند و مشخصات بهره‌برداران را محرمانه نگاه می‌دارند.

وی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ کشاورزی استانی با کشاورزی صنعتی است، بیان کرد: سهم قزوین از ارزش افزوده کشاورزی حدود ۱۴ درصد و سهم اشتغال کشاورزی استان نیز حدود ۱۴ درصد است ضمن اینکه استان قزوین در تولید گوشت قرمز رتبه ۹، در تولید شیر رتبه چهار، در تولید تخم مرغ رتبه چهار را در کشور دارد و در تولید گندم نیز خودکفا شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین خاطرنشان کرد: سرشماری بخش کشاورزی در استان از ۱۲ آبان‌ ماه با سه هدف تهیه چهارچوب آماری، تولید اطلاعات ساختاری و فرایند کردن سرجمع‌ها آغاز می‌شود؛ در این راه اعتماد سازی در بین کشاورزان موضوع مهمی است که برای فرهنگسازی در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند کمک کننده باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha