• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072922208
  • خبرنگار : 50040

بازرس کل گیلان:

به پروژه های نیمه تمام حوزه راه های گیلان ورود کردیم

به پروژه های نیمه تمام حوزه راه های گیلان ورود کردیم

ایسنا/گیلان بازرس کل گیلان، با اشاره به ورود بازرسی استان به موضوع پروژه های نیمه تمام، گفت: یکی از دغدغه های مردم استان در حوزه پل سازی و راه سازی است.

احمد آقایی امروز، ۲۹ مهرماه در حاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام محور سراوان - سنگر - سیاهکل که با همراهی مدیران کل مربوطه انجام شد، یکی از مهمترین نگرانی های مردم استان گیلان را در حوزه پل سازی و راه سازی دانست و اظهار کرد: متاسفانه شاهد بلاتکلیفی یک تا دو دهه ای برخی از این پروژه ها هستیم.

وی یکی از پروژه های مهم حوزه راه استان را محور سنگر - سیاهکل دانست که حدود ۴۵۰ متر آن باقی مانده و طی یک سال گذشته بلاتکلیف بوده و افزود: بازرسی استان به این پروژه ورود کرد و پس از بررسی های لازم مشخص شد که مشکل مربوط به تامین مصالح است.

بازرس کل گیلان با اشاره به ایجاد یک نگاه اجماعی و فهم مشترک در مدیران استان طی این مدت کوتاه جهت تکمیل هرچه سریع تر پروژه مذکور، خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن هوا ظرف دو ماه آینده این پروژه به پایان می رسد و می تواند ترافیک منطقه را کاهش دهد.

آقایی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۰ فقره تصادف در محور مذکور اتفاق افتاده و منجر به فوت و جرح مردم استان و مسافران شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۵۹۹ نفر در تصادفات جاده ای استان جان باختند که بخشی از آن مربوط به همین محورهاست.

وی با اشاره به ورود بازرسی استان به موضوع پروژه های نیمه تمام، یادآور شد: معارضات اجتماعی و تملک و تامین مصالح و تخصیص اعتبار و... از جمله مشکلاتی است که موجب عدم تکمیل پروژه های حوزه راه شده است و لذا با پیگیری های لازم، مسائل مربوط به اعتبارات را در سطح استانی و ملی رفع کردیم؛ با ورود دستگاه قضایی نیز حل معارضات اجتماعی در دستور کار است.

به پروژه های نیمه تمام حوزه راه های گیلان ورود کردیم

بازرس کل گیلان با بیان اینکه موانع قانونی تامین مصالح را پس از بررسی اولیه و با رعایت ضوابط زیست محیطی و جلوگیری از تخریب زیستگاه آبزیان برداشتیم، گفت: بهره برداری از شن و ماسه رودخانه ای و کوهی با رعایت قانون انجام می شود تا پروژه های عمرانی استان فعال شوند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا پروژه های نیمه تمام استان به ویژه در حوزه بزرگراه ها که مرتبط با سطح ملی است، هرچه سریع تر تکمیل شود و لذا از پیمانکاران انتظار داریم که مراقب اقدامات خود باشند و در اجرای پروژه ها تعلل نکنند، زیرا بهانه تامین مصالح دیگر وجود ندارد و تامین اعتبار لازم نیز از سوی دولت انجام می گیرد.

آقایی با بیان اینکه بازرسی استان بر مناقصه ها و مزایده ها نظارت کامل دارد و اجازه اخذ پروژه به پیمانکاران بدعهد را نمی دهد، خاطرنشان کرد: بخش عمده دغدغه مردم در بخش پروژه های نیمه تمام به قصور پیمانکاران برمی گردد لذا در مزایده ها در کنار پیمانکاران خوش نام هستیم.

بازرس کل استان از دستگاه های متولی نیز خواست براساس قانون برنامه هفتم، به استعلامات راه و شهرسازی و راهداری و شرکت زیرساخت ظرف دو ماه پاسخ دهند تا موجب کندی پروژه های عمرانی نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۲۰:۵۸

کمربندی تالش هم در طول 30 سال 450 متر پیشرفت فیزیکی داشته یعنی 5% خجالت آور نیست

avatar
دیروز ۲۱:۰۰

سلام و وقت بخیر در تالش هم حدود ۸ سالی میشه پل زدن برای کمربندی اما همونطور نیمه کاره مونده و نه جاده میکشن براش نه هیچ چیز دیگه همیشه ی خدا ام مشکل ترافیک داریم