• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072922122
  • خبرنگار : 50672

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان پاسخ داد

چه اشخاصی رایگان بیمه می‌شوند؟

چه اشخاصی رایگان بیمه می‌شوند؟

ایسنا/گلستان معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان ضمن تشریح شرایط افرادی که می‌توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شوند، گفت: ۸۳ درصد جمعیت بیمه‌شدگان استان گلستان رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

علیرضا صحرایی امروز ۲۹ مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تکالیفی که قوانین بالادستی برعهده نظام سلامت کشور گذاشته‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از تکالیف مهم بیمه سلامت تحت پوشش قرار دادن تمام آحاد جامعه‌ای است که بیمه درمان ندارند.

وی با بیان اینکه درمان یکی از بخش‌های هزینه ساز سبد خانوار مردم است، توضیح داد: این هزینه گاهی در بیماری‌های مختلف به جایی خواهد رسید که لقب کمرشکن را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان بیمه را یاری دهنده و کمک‌کننده جیب مردم برای کاهش هزینه‌های درمان برشمرد و گفت: در راستای اجرایی کردن این امر طبق قانون ابلاغی دهک‌های یک تا پنج جامعه به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

صحرایی حق بیمه دریافتی از دهک‌های پنج به بعد را متناسب با دهک‌شان دانست و ادامه داد: بیمه سلامت در تلاش است که دغدغه‌ای از دغدغه‌های مردم بکاهد و یاری‌دهنده آن‌ها در شرایط سخت باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان گلستان حدود یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این جمعیت تقریباً معادل ۵۸ درصد جمعیت استان است که از بیمه درمانی سلامت استفاده می‌کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان با بیان اینکه ۹۶۸ هزار نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان شامل جمعیت بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی ایرانیان هستند که این افراد کاملاً رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اذعان کرد: ۸۳ درصد از جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت استان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

صحرایی گروهی دیگر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت را شامل صندوق کارکنان دولت و سایر اقشار چون خانواده جانبازان، طلاب و روحانیون برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر این افرادی که به عنوان مهاجر و اتباع قانونی در کشور ساکن هستند نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در سه تا چهار سال گذشته شرایط بسیار خوبی در جهت گسترش خدمات بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم در این زمینه می‌توان به از جمله قانون جوانی جمعیت و حمایت از پوشش هزینه‌های درمان ناباروری اشاره کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان با بیان اینکه در بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در تعهد بیمه‌هاست، ادامه داد: در بخش خصوصی ۷۰ درصد هزینه‌ها تعهد شده است.

صحرایی با اشاره به یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت همه مادران باردار، شیرده و فرزندان آن‌ها را تا سن پنج سالگی تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha