• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072922117
  • خبرنگار : 71588

جهاد اسلامی: دولت آمریکا مسئول کامل جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه است

جهاد اسلامی: دولت آمریکا مسئول کامل جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به افزایش حملات رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، همزمان با اعلام طرح کابینه رژیم صهیونیستی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» سطح جدیدی از جنایت‌ها توسط اشغالگران در شمال نوار غزه انجام شده و هدف از این طرح نابودی تمام جنبه‌های زندگی در شمال این باریکه است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد، اشغالگران نزدیک به ۴۰۰ هزار فلسطینی را در شمال نوار غزه محاصره و عامدانه بیمارستان‌ها را بمباران کرده و مردم را در جاده‌ها و چادرها به شهادت می‌رسانند.

این جنبش همچنین تاکید کرد، میزان گستردگی نسل‌کشی در شمال نوار غزه در مقابل دیدگان جهانیان چند برابر بیشتر از آن چیزی است که دشمن در طول یک سال کشتار مرتکب شده است.

جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد، دشمن سیاست مجازات دسته جمعی را علیه غیرنظامیان در سرزمین خودشان اجرا می‌کند.

این جنبش فلسطینی در پایان تاکید کرد: ما مسئولیت کامل این جنایت‌ها را بر عهده دولت آمریکا به‌عنوان مدیر و ناظر بر این جنگ و تأمین تمامی سلاح‌های کشتارجمعی و فراهم کردن پوشش سیاسی و نظامی آن می‌دانیم.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و بیش از ۲ هفته است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

در حالی که بیش از ۲ هفته است که محاصره شمال غزه ادامه دارد، ارتش اشغالگر حملات هوایی و زمینی به مناطق شمالی نوار غزه به ویژه در اردوگاه جبالیا را که عملیات نظامی در آن متمرکز است، گسترده‌تر کرده است. روز جمعه ارتش اشغالگر «تیپ گفعاتی» را برای پیوستن به لشکر «۱۶۲» واقع در منطقه عملیاتی در جبالیا تحت فشار قرار داد که حکایت از قصد آن برای گسترش عملیات دارد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۵۱۹ شهید و ۹۹ هزار و ۶۳۷ زخمی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha