• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403072922111
  • خبرنگار : 71567

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد

آغاز ثبت‌نام در بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی از ۵ آبان/ یکی از زوج‌های متقاضی باید دانشجو باشد

آغاز ثبت‌نام در بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی از ۵ آبان/ یکی از زوج‌های متقاضی باید دانشجو باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت‌نام برای شرکت در بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی از ۵ آبان خبر داد و گفت: این مهلت تا ۳۰ این ماه ادامه دارد و حتما یکی از زوج‌های متقاضی ثبت نام در این دوره باید حتما دانشجو باشد.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در نشست خبری آغاز بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی که امروز در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، به تشریح جزییات برگزاری بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی اشاره کرد و گفت: موضوع ازدواج یکی از موضوعات مهم اجتماعی، فرهنگی و دینی کشور است که امروزه به عنوان مسئله راهبردی باید به آن نگاه کرد. بر این اساس ازدواج آگاهانه مورد تاکید رهبری و یکی از ماموریت های مهم جامعه دانشگاهی و متولیان این نهاد از جمله نهاد بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سیاست هایی که نظام برای افزایش جمعیت در نظر گرفته است ازدواج یکی از موضوعات با اهمیت است. توجه به ازدواج های آگاهانه, به هنگام و موفق یکی از ماموریت های مهم ما در دانشگاه هاست. بر این اساس طرح همسفر تا بهشت برای توسعه نشاط، زندگی سالم و امید در فضای دانشگاهی اجرایی می شود تا خاطره ماندگار را رقم بزند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: ما به موضوع ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی به عنوان یک موضوع راهبردی نگاه می کنیم. همچنان که اهمیت توجه به پنجره جمعیتی و حفظ کیان جامعه مورد توجه همه دستگاه هاست.

رستمی با بیان اینکه تجربه ازدواج دانشجویی یکی از تجربیات موفق از ازدواج هاست، اظهار کرد: موضوعات تهدیدکننده خانواده باید مورد مدیریت و مطالعات قرار بگیرد. مطالعات نشان می دهد ازدواج های دانشجویی یکی از موفق ترین ازدواج ها از نظر پایداری خانواده است و از بین صدها هزار ازدواج دانشجویی که طی دوره های گذشته صورت گرفته است آمار نشان می دهد فروپاشی خانواده و طلاق در این ازدواج ها جزو کمترین آمارهاست و در ۱۰ سال اول زندگی ازدواج دانشجویی آمار طلاق حدود ۵ درصد است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه ها فصل طلایی ازدواج یعنی جوانان ۱۸ ساله تا زیر ۳۰ را داریم که این دوره ارزشمند برای شکل گیری فضای ازدواج است و تمام متولیان آموزش عالی خود را موظف می کنند برای شکل گیری ازدواج در این دوره شکل بگیرد. از هفتم آذر ۱۴۰۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ دوره بیست و ششم ازدواج دانشجویی را سپری کردیم.
۳۵ کاروان با میانگین ظرفیت ۲۰۰ زوج به محضر امام رضا (ع) مشرف شدند و دوره آموزشی، زیارتی، تفریحی همسفر تا بهشت برای آنها اجرا شد.

به گفته رستمی، به دلیل محدودیت ظرفیت سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۵۰ زوج دانشجو اسم خود را در سامانه ثبت کردند و ۷۰ درصد زوج ها در قالب طرح «همسفر تا بهشت» به مشهد مقدس سفر کردند. در این دوره ازدواج دانشجویی ۱۱۶۰ زوج از مشاوره های فردی و خانوادگی استفاده کردند. بنابراین فرصت ارتباط با مشاوران جزو عوامل موفقیت های این ازدواج ها بوده است. بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته میزان رضایت بیش از ۸۷ درصد بوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: امروز رونمایی از پوستر بیست و هفتمین دوره ازدواج را داریم در این دوره از ۲۶ آبان ما شاهد اعزام دانشجویان به مشهد مقدس خواهم بود. بر این اساس حدود ۳۰ کاروان با ظرفیت ۳۵۰ زوجی برنامه اعزام داریم.

وی خاطرنشان کرد: فاصله زمانی اعزام دانشجویان در بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی به مشهد مقدس در بازه زمانی ۲۶ آبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت. در این دوره ما در کنار برنامه های آموزشی، فرهنگی نیز در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی زوجین برنامه هایی ارائه خواهیم داد.

رستمی با بیان اینکه بازه ثبت نام برای شرکت در بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی از ۵ آبان آغاز می شود و تا ۳۰ این ماه ادامه می یابد، گفت: تاریخ عقد مجاز کسانی که تاریخ ازدواجشان از ابتدای ۱۴۰۲ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ صورت گرفته باشد، می توانند در ثبت نام این دوره ازدواج دانشجویی شرکت کنند. در واقع حتما یکی از زوجین باید دانشجو باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha