• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403072922108
  • خبرنگار : 71604

حضور گوگل، مایکروسافت و انویدیا در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

حضور گوگل، مایکروسافت و انویدیا در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

نمایشگاه فناوری‌های مراقبت بهداشتی که در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، میزبان نام‌های بزرگ فناوری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «انویدیا»(Nvidia)، «گوگل»(Google)، «مایکروسافت»(Microsoft) و ده‌ها شرکت فناوری دیگر به لاس‌وگاس می‌روند تا فناوری‌های هوش مصنوعی را به نمایش بگذارند که به گفته آنها، در وقت ارزشمند پزشکان و پرستاران صرفه‌جویی می‌کنند.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، امروز آغاز رسمی نشست فناوری مراقبت بهداشتی موسوم به «HLTH» است که انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار رهبر صنعتی را جذب کند. براساس دستور کار سخنرانی و اطلاعیه‌های نشست، فناوری‌های هوش مصنوعی برای غلبه بر بار اداری، ستاره نمایشگاه امسال خواهند بود.

پزشکان و پرستاران مسئول انبوهی از اسناد و مدارک هستند زیرا آنها برای پیگیری سوابق بیماران، ارتباط با شرکت‌های بیمه و پیروی از قانون‌گذاران تلاش می‌کنند. انجام دادن این کارها به صورت دستی اغلب به سختی انجام می‌شود. این مشکل تا حدی به این دلیل است که داده‌های سلامت در چندین قالب ذخیره می‌شوند.

به گفته شرکت مشاوره «مرسر»(Mercer)، حجم کاری دلهره‌آور اداری یکی از دلایل اصلی فرسودگی شغلی در این حوزه به شمار می‌رود و این بخشی از دلیلی است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ کمبود ۱۰۰ هزار کارمند مراقبت‌های بهداشتی در سراسر آمریکا پیش بیاید. استدلال شرکت‌های فناوری که مشتاق هستند بخشی از این بازار باشند، این است که فناوری‌های هوش مصنوعی تولیدی آنها می‌توانند به برطرف کردن این مشکل کمک کنند.

به عنوان مثال، گوگل گفت که سعی دارد پایگاه مشتریان مراقبت‌های بهداشتی خود را با کمک هوش مصنوعی برای مقابله با بار اداری گسترش دهد. این شرکت روز پنجشنبه، در دسترس بودن اپلیکیشن «Vertex AI Search for Healthcare» را اعلام کرد که سال گذشته آن را به صورت آزمایشی در طول نشست HLTH معرفی کرده بود. گوگل گفت Vertex AI Search for Healthcare به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا فناوری‌هایی را بسازند که به پزشکان کمک می‌کنند تا به جست‌وجوی اطلاعات در سوابق پزشکی متفاوت بپردازند. به گفته این شرکت، ویژگی‌های جدید در موتور داده‌های بهداشت و درمان گوگل هم‌اکنون در دسترس هستند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا پلتفرم‌هایی را بسازند که برای پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد نیاز دارند.

حضور گوگل، مایکروسافت و انویدیا در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

گوگل نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌داد پزشکان نزدیک به ۲۸ ساعت در هفته را برای کارهای اداری صرف می‌کنند. در این نظرسنجی، ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که کار اداری وقت آنها را می‌گیرد و ۹۱ درصد گفتند که نسبت به استفاده از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی این وظایف احساس مثبتی دارند.

مایکروسافت نیز در ۱۱ اکتبر از مجموعه فناوری‌های خود با هدف کاهش حجم کار اداری پزشکان، از جمله مدل‌های تصویربرداری پزشکی، خدمات نمایندگی مراقبت‌های بهداشتی و راه‌حل مستندسازی خودکار برای پرستاران رونمایی کرد که بیشتر آنها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند.

حضور گوگل، مایکروسافت و انویدیا در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

مایکروسافت در حال حاضر از طریق «نیوانس کامیونیکیشنز»(Nuance Communications) شرکت تابعه خود، یک فناوری مستندسازی خودکار را برای پزشکان ارائه می‌دهد. این فناوری موسوم به «DAX Copilot» از هوش مصنوعی برای رونویسی ملاقات‌های پزشکان با بیماران و تبدیل آنها به یادداشت‌های بالینی استفاده می‌کند. این بدان معناست که پزشکان نیازی به صرف زمان خود برای تایپ یادداشت‌ها ندارند.

انویدیا نیز در حال آماده شدن برای رسیدگی به حجم کاری پزشکان و پرستاران در نشست HLTH است. آن طور که در وب‌سایت نشست آمده است، «کیمبرلی پاول»(Kimberly Powell) معاون مراقبت‌های بهداشتی این شرکت روز دوشنبه یک سخن‌رانی مهم خواهد داشت که توضیح می‌دهد چگونه استفاده از هوش مصنوعی مولد به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند تا زمان بیشتری را به مراقبت از بیمار اختصاص دهند.

«واحدهای پردازش گرافیکی»(GPUs) انویدیا برای ایجاد و استقرار مدل‌هایی استفاده می‌شوند که ChatGPT شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) و برنامه‌های مشابه را پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، انویدیا یکی از ذی‌نفعان اصلی رونق هوش مصنوعی بوده است. سهام انویدیا تا به امروز بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته و سهام آن در سال گذشته سه برابر شده است.

حضور گوگل، مایکروسافت و انویدیا در لاس‌وگاس برای رونمایی از فناوری‌های سلامت

این شرکت در سال‌های اخیر به طور پیوسته در بخش مراقبت‌های بهداشتی نفوذ کرده است و طیف وسیعی از فناوری‌های هوش مصنوعی را در دستگاه‌های پزشکی، کشف دارو، ژنومیک و تصویربرداری پزشکی ارائه می‌کند. همچنین، انویدیا در ماه مارس همکاری گسترده خود را با شرکت‌هایی مانند «جانسون اند جانسون»(Johnson & Johnson) و «جی‌ای هلث‌کر»(GE HealthCare) اعلام کرد.

اگرچه بخش مراقبت‌های بهداشتی در پذیرش فناوری‌های جدید کند عمل کرده اما از زمانی که ChatGPT به صحنه آمد، سروصدای فناوری‌های هوش مصنوعی اداری غیر قابل انکار بوده است.

با وجود این، بسیاری از سیستم‌های بهداشتی هنوز در مراحل اولیه ارزیابی فناوری‌ها و فروشندگان آنها هستند و در نمایشگاه HLTH حضور خواهند داشت. شرکت‌های فناوری باید ثابت کنند که توانایی مقابله را با یکی از پیچیده‌ترین مشکلات مراقبت‌های بهداشتی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha