• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072922076
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران مناطق محروم سیستان و بلوچستان

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران مناطق محروم سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ارائه بیش از ۷۰۹ هزار خدمت رایگان دامپزشکی به دامداران مناطق محروم استان در قالب گروهای جهادی خبر داد.

غلامرضا سرگزی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رسالت خطیر سازمان دامپزشکی به منظور تامین بهداشت دام کشور و فرآورده‌های مربوط به آن و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی است که با جلوگیری از وقوع، شیوع و بروز بیماری‌ها یا تلفات ناخواسته در دام‌ها و حیوانات در محیط‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: دامپزشکی استان با ارائه و توسعه بهترین، علمی‌ترین و عملی‌ترین حوزه روش‌های پیشگیری شامل واکسیناسیون و اقدامات مراقبتی، درمان، کنترل و یا ریشه کنی بیماری‌های دامی و حیوانی مسئولیت خطیر خویش را محقق می‌سازد.

وی گفت: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات مانند تب مالت، سل، تب کریمه کنگو و همینطور هاری که یکی از مرگبارترین بیماری‌های دامی و انسانی است از طریق واکسیناسیون و معاینات دام‌ها، تشخیص و درمان بیماری‌ از سوی دام پزشکی انجام می شود.

وی به خشکسالی های اخیر استان نیز اشاره ای کرد و افزود: سازمان دامپزشکی کشور به منظور حمایت از سرمایه دامی دامداران بویژه در مناطق محروم نقش حمایتی خود را ایفا می کند از جمله اینکه روستاهای دور دست، محروم را شناسایی کرده‌ایم و با برگزاری اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران مناطق محروم استان، بیش از ۷۰۹ هزار خدمت رایگان دامپزشکی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا در ۹۹۷ واحد روستایی و عشایری طرح اجرا شد که بیش از ۱۲۵ هزار راس دام نیز زیر پوشش ارایه خدمات قرار گرفت که به نوعی حدود ۱۷ درصد جمعیت دامی استان پوشش داد.

سرگزی گفت: همچنین درباره مبارزه با بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، طاعون و بروسلوز اقداماتی در جمعیت دامی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

سرگزی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: در این راستا نیز ۹۹۷ روستا نیز پوشش برنامه‌ها قرار گرفت که با برگزاری ۵۷۴ کلاس آموزشی، ۱۳۷۰۷ نفر از دامداران در برنامه‌های آموزشی شرکت کردند که در این خصوص که طبق برنامه اردوهای جهادی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha