• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072921965
  • منبع : نمایندگی فارس

یک مسئول در جهادکشاورزی استان خبر داد:

توزیع بیش از ۹ هزار تن کالای اساسی طی امسال در فارس

توزیع بیش از ۹ هزار تن کالای اساسی طی امسال در فارس

ایسنا/فارس سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از توزیع ۹ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالاهای اساسی در طول ۶ ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

سمیه سلیمی امروز، ۲۹ مهرماه در نشست جهادکشاورزی فارس با اعلام این خبر تصریح کرد: این میزان مربوط به اقلام برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و گوشت گوساله گرم وارداتی است.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع کالاهای اساسی در راستای تنظیم بازار این محصولات انجام می‌شود، اظهار کرد: بیشترین مقدار کالای توزیع شده مربوط به شکر به میزان ۴ هزار و ۵۵۵ تن می‌شود.

به گفته سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، این میزان شکر سفید حاصل از استحصال شکر از چغندر قند تولید داخلی و شکر قهوه‌ای وارداتی توسط کارخانه‌های داخل استان بوده است.

سلیمی با اشاره به اینکه مرغ منجمد نیز به عنوان دومین کالا با بیشترین مقدار توزیع شده با وزن دو هزار و ۴۱ تن است، افزود: فرآیند خرید، انجماد، ذخیره‌سازی مرغ و توزیع به شکل منجمد ضمن تنظیم بازار مرغ گرم در استان فارس به نفع مصرف کنندگان، موجب حمایت از تولیدگان مرغ گوشتی شده است.

به گفته وی، در طول ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مقدار هزار و ۸۵۲ تن انواع برنج خارجی در استان فارس توزیع شده است که به لحاظ وزنی در جایگاه سوم قرار دارد.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در مدت مذکور میزان گوشت قرمز منجمد توزیع شده ۵۷۷ تن و میزان گوشت گرم گوساله وارداتی توزیع شده ۲۵۰ تن بوده است که به لحاظ کیفیت و قیمت از شرایط مناسب و قابل قبولی برخوردار بوده‌اند.

وی تاکید کرد: موضوع تامین و توزیع کالاهای اساسی در سطح استان فارس با دقت و توجه زیاد از سوی مسئولان استانی به ویژه مجموعه استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی پیگیری و دنبال می‌شود و تمامی اقلام از طرق شبکه مجاز توزیع پخش و عرضه می‌شود.

سلیمی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های تامین و توزیع کالای کارکنان و کارگران و فروشگاه‌های معمتد از جمله شبکه توزیع و پخش کالاهای اساسی تنظیم بازاری هستند که مردم استان فارس می‌توانند از این اماکن مایحتاج مورد نیاز را خرید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha