• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072921901
  • خبرنگار : 50187

ورود دادستانی کرمان برای حل مشکلات ٣٩ ساله اراضی تعاونی مسکن فرهنگیان

ورود دادستانی کرمان برای حل مشکلات ٣٩ ساله اراضی تعاونی مسکن فرهنگیان

ایسنا/کرمان اراضی فرهنگیان در کوهپایه که چند سال بلاتکلیف مانده بود بعد از ٣٩ سال با ورود دادستانی کرمان تعیین تکلیف می‌شود.

مهدی بخشی صبح امروز ۲۹ مهرماه در نشستی با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون حقوق عامه دادستانی و سایر مسئولان درباره رفع معضل اراضی فرهنگیان کرمان بیان کرد: از سال ١٣۶۴ زمین‌هایی در کوهپایه کرمان به تعدادی از فرهنگیان داده شده اما با مشکلاتی مواجه است که دست برخی از فرهنگیان را خالی گذاشته و در عمل زمین‌هایشان بلاتکلیف مانده‌اند.

وی با اشاره به اراضی فرهنگیان در کوهپایه که قبلاً از سوی مدیریت امور اراضی به شرکت تعاونی فرهنگیان در قالب طرح کشاورزی واگذار شده، افزود: در حال حاضر سند مالکیت زمین‌های مذکور به واسطه انقضاء قرارداد اجاره توسط هیئت نظارت جهاد کشاورزی فسخ و سند آن‌ها با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده به نام بنیاد مسکن جمهوری اسلامی صادر شده و عطاء احمدی (خیّر مدرسه‌ساز) پس از خرید اراضی، بخشی از این اراضی را در قبال پاداش پایان خدمت به بازنشستگان آموزش و پرورش واگذار نموده است.

دادستان کرمان در استان ضمن تأکید بر ضرورت حل مشکلات فرهنگیان به عنوان قشر زحمتکش و تاثیرگذار جامعه بیان کرد: مقرر شد بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شهر کرمان نسبت به واگذاری این اراضی با قیمت عادله به افرادی که از سوی آموزش و پرورش و عطا احمدی معرفی می‌شوند، اقدام نمایند.

وی افزود: همچنین در خصوص مابقی اراضی مربوط به شرکت تعاونی فرهنگیان که حکم به فسخ قرارداد اجاره صادر و در حال حاضر سند به نام بنیاد مسکن است، مقرر شد کارگروهی با محوریت بنیاد مسکن شهر کرمان تشکیل و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام شود. 

مدعی‌العموم در استان کرمان تصریح کرد: سعی داریم فرهنگیانی که چندین سال پای این زمین‌ها ایستاده‌اند، تعدادی از آنان فوت کرده‌ و خیلی‌ها به سنین پیری رسیدند و این زمین را برای فرزندان و یا نوه‌هایشان می‌خواهند، به حق واقعی خود برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha